Babyzwemmen...

Hoi meiden,

Ik had een vraagje over babyzwemmen.Vanaf welke leeftijd mag dat en heeft iemand daar ervaring mee?Moet je baby bv zo'n zwemluier aan?Is het niet slecht dat chloorwater?Het lijkt me wel hartstikke leuk,ik zwem zelf ook graag.Ben benieuwd naar jullie reacties,alvast bedankt.

Groetjes Kitty en Tess(22-09-2006)

Hoi,

Ik ga met onze dochter babyzwemmen sinds oktober. Ze was toen 4 maanden oud. Bij ons was de regel: Pas na de eerste inentingen. Dus vanaf een week of 8. Op zich hoef je je kindje geen zwemluier aan te doen. Volgens de lerares komt het zelden voor dat ze in bad poepen. Nou heeft onze dochter dat dus afgelopen week gedaan! Alles bleef gelukkig in het badpakje zitten. Maar van de week doe ik lekker een zwemluiertje onder het badpakje!
Die kun je bij het kruidvat of een andere drogist kopen. Kruidvat heeft een eigen merk zwemluiertjes, en die zijn goedkoper dan de merk-zwemluiertjes.

Er is een tijd terug ophef geweest over het babyzwemmen, en de chloordampen. Nieuw onderzoek schijnt de toen getrokken conclusies alweer onderuit te halen. Ik heb met onze zoon ook gezwommen, en die heeft er niks aan over gehouden. Dus ik ben met onze dochter ook gewoon weer gaan zwemmen.

Hou er rekening mee dat je kindje de eerste keren  erg moe is van het zwemmen. Ook kan ze erg huilerig zijn de eerste paar keren. Dat is heel normaal. Ze krijgen zoveel nieuwe indrukken te verwerken. Wij gaan donderdag diploma-zwemmen! (beren brons)

Veel plezier!
Groetjes, Cathy

Mijn man gaat sinds 2 weken naar het babyzwemmen.
Onze meid was toen bijna 10 weekjes.
Ze heeft inderdaad geen luier om maar wel een zwembroekje.

Het zwembad heeft bij ons geen chloor. maar zij reinigen het op een andere manier.

Ze kijkt zich in de rondte tijdens het zwemmen en ze ligt bijna de hele dag in "coma".
Ze moet zelfs wakker worden gemaakt voor de voeding.

Maar mijn man en kind vinden het nog steeds leuk.

Vraag het na bij je zwembad want elk zwembad heeft weer andere regels omtrent de leeftijd.

Groetjes

Hetty

bij ons was het advies na de tweede entingen. dus na een maand if drie. en ik moet zeggen , ben de eerste keer pas met 4 maand geweest, en ze was erheus nog best klein voor. t is behoorlijk vermoeiend maar hartsikke leuk!!!!

hoi,

Hier in het zwembad mogen de kindjes pas op ''zwemles'' als ze 6 maanden oud zijn.
Mijn baby is nu 4 maanden en heb er echt geen zin in.
Jasmijn vindt het al een drama om in bad te gaan en dan met name het aan en uit kleden. Na een gewone badbeurt is ze al zo moe, laat staan na een half uur in het zwembad.
groeten Elke

Hoi Kitty en Tess,

Echt doen hoor babyzwemmen. Mijn dochter Mirte (nu bijna 9 maanden) en ik zwemmen sinds ze 5 maanden was, maar het kan al eerder,  en Mirte vindt het helemaal geweldig!!!! Het is echt erg leuk. Mirte heeft vanmorgen haar eerste diplomaatje gehaald (kikkervisje 1) Ik heb inmiddels onderwaterfoto's van ons tweetjes. Echt gaaf.
Gewoon proberen. Vinden jullie het niets kan je altijd weer stoppen. Maar ik denk niet dat dat gebeurt.

Groetjes,
Linda

Hoi,

Ik zwem nu bijna 1 jaar met mijn dochter. We zijn begonnen toen ze 4 maanden was. Ik zou niet veel eerder beginnen, hele kleine baby's koelen toch wel snel af. Ze vindt het nu erg leuk. Er zijn ook periodes geweest dat ze het niet zo leuk vond, maar dat ging weer over.
Het verschilt per zwembad of de kinderen een zwemluier aan moeten of niet. Bij ons hoeft het niet. Maar mijn dochter heeft thuis een aantal keer in bad gepoept en 1 keer in het zwembad en ik ken meer verhalen.
Mijn dochter krijgt dus mooi wel een kruitvat zwemluier onder haar zwembroekje.
Ze is nu heerlijk vrij in het water en vindt vooral het vrij zwemmen erg leuk.

Groetjes

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties.Ik ga van de week nog hier bij ons naar het zwembad en ga info vragen en ons opgeven.Ik heb er heel veel zin in en Tess ook hoop ik.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties,ik heb er echt veel aan.Laat het verdere verloop van de zwemtoeren nog wel horen...euh lezen..

Groetjes Kitty en Tess(22-09-2006)

Terug
Bovenaan