Babyzwemmen?

Hallo allemaal!
Vraagje, mijn dochtertje is 2 en een halve maand oud en ik wil graag gaan babyzwemmen met haar, maar vanaf hoe oud mag dat en waar kan ik dat doen of hoe kom ik erachter waar ze dat doen?!
Ik woon zelf in Nootdorp (dichtbij Delft,Pijnacker, Zoetermeer enz.!)
Hopelijk hebben jullie een antwoord, alvast bedankt!
Groetjes Jes.
 
Wij zijn met ons zoontje een paar keer in het sportfondsenbad in Delft geweest. Daar hebben ze regelmatig 'Ouder & kind' zwemmen. Kijk hier voor meer info: Sportfondsenbad Delft.

Om heel eerlijk te zijn vond ik het toen niet zo heel leuk, wij waren in het weekend en het was heel druk. Er waren ook een boel oudere kindjes (1-2 jaar oud) en die waren heel druk. Het water was wel lekker warm en dat is natuurlijk belangrijk voor zo'n kleine baby.

Wij gaan tegenwoordig in Den Haag in de Eskamphof zwemmen. Dat is een stuk rustiger (is wel een wachtlijst om mee te kunnen doen, in Delft kan iedereen gewoon binnenlopen). Maar dat is  wellicht een beetje ver voor jullie.

Groetjes,
Helena
 
Hoi

Als je wilt gaan babyzwemmen, moet je gewoon de zwembaden in de buurt bellen, vanaf wanneer het is en het tijdstip. Waar ik ga zwemmen kan het vanaf dat ze de eerste prik hebben gehad. Maar ik vond het tijdstip een probleem 's ochtends om 9 uur en dan sliep ze nog. Wij zijn daarom pas begonnen toen ze vijf maanden was. Ze vindt het helemaal geweldig. Verder heeft elke zwembad tijdstippen voor familie zwemmen, dat kan je doen als je een keer wilt gaan zwemmen.

Succes met het maken van je keuze en eventueel veel zwemplezier.

Groetjes Jannie en Lieke
 
Hoi,

Ik woon in pijnacker en zwem al bijna een jaar met mijn zoon in zwembad "de Veur" in Zoetermeer. Ik vind het er erg prettig. Er wordt in drie groepen lesgegeven. (0-1 jaar, 1-2 jaar en voor de peuters puppyzwemmen) De les voor de kleinsten begint om ongeveer 9.45 uur. Je hoeft je niet op te geven oid. Je kunt gewoon komen en meedoen.

Groeten,

Willemijn mv Xander
 
Ik woon in Delft en weet dat het sportfondsenbad elke doordeweeksedag ouder en kind zwemmen heeft van 10.00 tot 12.00 en het zwem & sqashcentrum heeft op maandag, woensdag en donderdag van 10.30 tot 12.00 uur ouder en kind zwemmen.

Volgens mij hebben ze het in kerkpolder ook, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb trouwens ook nergens kunnen vinden of ze het misschien in de viergang in Pijnacker doen, maar misschien kun je ze daarover bellen. Dat heb ik bij het zwem & sqashcentrum gedaan voor zwangerschapszwemmen.

Ik wil zelf ook gaan zwemmen met mijn zoontje, maar dat wordt dan pas na de zomervakantie, want ik denk dat ze dan een aangepast rooster hebben, met waarschijnlijk geen ouder en kind zwemmen.


 
Dit bericht stond jongsleden in de krant !!


Meer astma bij zwemmende baby’s 19.01.06




Baby’s en peuters die zwemmen, hebben twee keer zoveel kans op astma als niet zwemmende kinderen.

De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen.


Dit zijn de conclusies uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven. Voor het onderzoek werden 341 kinderen, in de leeftijd van acht tot twaalf jaar, onderzocht. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden twee keer zoveel last als de niet babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis.

Longschade
De onderzochte babyzwemmers hadden zelfs longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meerdere jaren roken. De letsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes maanden in volle ontwikkeling zijn.

Meer is er te lezen op


http://www.medischforum.nl/onderwerp/3490






Dus kijk uit !
MilanMama
 
Terug
Bovenaan