Babyzwemmen

Leuk, dacht ik, want Steyn is zo'n waterrat. Proefles ging goed dus ik heb ons opgegeven voor een kwartaal babyzwemmen. Maar het lijkt net alsof Steyn het helemaal niet leuk vind. Hij hangt maar wat aan mij in het zwembad en die bandjes om vind ie helemaal een drama, tot huilens toe.

Zijn er hier meer die op babyzwemmen zitten?

En hoe vinden jullie kindjes dat? Zijn ze ook weleens wat onrustiger tijdens een zwemles en hoe laat ik mijn zoontje wennen aan de zwembandjes?

Groetjes,
mirelle

Hier alleen maar positief, Erikjan zwemt al vanaf 12 weken, en heeft zelfs al een diploma, teddybeer brons.
Die bandjes ging helemaal vanzelf, en het kurkje ook. Je zou ook twee kurken kunnen proberen, daar moeten ze straks toch heen.   Al lukt Erikjan het nog niet zonder banmdjes. Wij hij wil alleen zwemmen, en zonder bandjes gaat hij nog net iets te veel onder.
Ik denk dat je een beetje door moet zetten. het is natuurlijk allemaal wennen, allemaal kindjes, water, bandjes, misschien eerst met de les mee doen, en dan nopg even lekker spelen in het babybad...

Janine

Ik ga met Thomas ook al vanaf 12 weken babyzwemmen, maar hij heeft nog nooit bandjes of vlinders omgehad. Dat wordt hier afgeraden omdat het juist zo lekker is voor ze om vrij te bewegen. Je moet je kindje natuurlijk zelf wel goed vasthouden. En we gaan bijna iedere week dus inmiddels is Thomas helemaal watervrij en vindt het heerlijk om te spetteren en spartelen in het water.

Ik zou dus ook geen bandjes om doen als ik jou was. Lekker vrij laten bewegen!

groetjes Ida

Ook hier een waterratje! Al vanaf 10 weken oud ligt hij al te spatteren in het water!
Best vermoeiend hoor, voor die kleine hummels!

Hij vindt het echt super! Wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van bandjes ofzo.
Lekker oefeningen doen in het water, wel af en toe spelen met attributen zoals een bal. En muziek boven en onderwater.

Ik vind het ook een heel fijn moment voor mama en zoon, we zijn echt samen en we genieten met volle teugen!

Misschien moet je kindje gewoon even wennen? Succes in ieder geval!

Hier nog zo'n waterrat. Met Simon ga ik al vanaf 10 weken bijna iedere week zwemmen. Liedjes met bewegingen boven en onder water en zelfs je kind omhoog gooien, laten vallen en pas daarna onder water vandaan halen en samen zwemmen in het diepe!!! Ook leuk: ieder half jaar een onderwaterfoto van moeder en kind (of vader en kind).

Tijdens de lesje worden er geen vleugels gedragen, maar daarna probeer ik het altijd wel even. Vooral omdat hij er dan langzaamaan aan kan wennen. Ook dat hij met die vleugels niet zinkt. (nog wel met mond en neus onder water, maar dat wordt steeds beter, haha).

Zou gewoon even doorzetten met de vleugels, maar net wat een ander zei, ook zonder vleugels lekker in het water spelen. Zo worden ze vanzelf vrijer in het water.

Succes!
Liesje

Ook ik zwem al met mijn dochter sinds ze ongeveer 12 weken was. Tot 4 weken terug gingen we nog naar de les van 0 - 1,5 jaar en nu gaat ze een lesje hoger, van 1,5 tot 2,5 jaar. Omdat ze al loopt, moet ze met vlindertjes om zwemmen en dat pikt ze eigenlijk wel goed.
Ze vindt het helemaal geweldig, alleen als ze de balletjes of iets anders ziet waar ze haar zinnen op heeft gezet, dan wil ze maar 1 ding en dat is.. juist ja. En voor de les heeft ze dan niet zo heel veel aandacht. Maar goed. Ik vind het leuk en zij ook. Ik geniet er maar van zolang het nog kan, aangezien er in aug. een tweede komt, weet ik niet of het dan ook nog gaat lukken met het zwemmen.
We zien het wel.
Succes met het babyzwemmen!
Gr. mamajo.

Hier ook zo'n fanatieke zwemster.
Ben begonnen toen Emma 8 weken was. Bij ons is er 1 morgen in de week  van 9.00-11.00 uur baby en peuterzwemmen. Je kunt zelf weten hoe laat en hoe lang je komt. Er zijn drie lesjes (tot 1 jr, tot 2,5 jaar en tot 4 jaar). Een lesje duurt ongeveer 10 minuten en is inderdaad met allemaal liedjes en spelletjes. Maar je kunt dus zelf weten of je daar aan meedoet of niet. Het komt wel vaker voor dat een kindje even geen zin heeft, en die doet dan een keertje niet mee.
Emma en ik gaan in ieder geval zo goed als elke week en ze vindt het hartstikke leuk. De eerste keer (toen ze dus nog maar 8 weken was), hield ze het geloof ik maar 10 minuten vol omdat het voor de kleintjes echt vermoeiend is. Maar dat werd al snel steeds langer.
Kom ook regelmatig dezelfde ouders en kinderen tegen, en dat is voor de kinderen ook erg leuk.  

Groetjes Hada,  
Moeder van Emma, 16 mnd, 13 weken zwanger van nr. 2  

Hee,

Dankjewel meiden voor jullie reacties!!

Maar wat zijn jullie daar al lang mee bezig dan..... tsja, ik ben met Steyn nog maar net een maandje aan het zwemmen, hij is nu 16 maanden. Misschien dat het daarom meer wennen is voor hem, hij heeft natuurlijk al een behoorlijk eigen willetje. Ik moet zeggen dat ik de bandjes afgelopen week niet heb aangedaan en hij vond het een stuk leuker! Maar we zwemmen daar in het "diepe" en daarom zou ik het wel fijn vinden als hij aan die bandjes went, zodat ie zelf een beetje kan dobberen, maar dat komt wel denk ik.

Groetjes,
Mirelle.

Terug
Bovenaan