Babyzwemmen

Hallo,

Als ik straks bevallen ben en me kindje is oud genoeg wil ik graag gaan babyzwemmen, nou hoorde ik van iemand dat dat niet goed is en dat 30% van de baby's gehoorbeschadeging kan oplopen, weet iemand hier meer van??
 
Gehoorbeschadeging? Dat heb ik nog nooit gehoord. Wel dat de choordampen in het zwembad niet al te best zijn voor de longen en er een grotere kans is op astma bijv.
Ik heb met allebei mijn dochters op baby/peuterzwemmen gezeten. Ze hebben allebei geen last van hun longen of oren.
 
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik heb met mijn dochter babyzwemmen gedaan vanaf dat ze 1 was (eigenlijk dus geen baby meer....) Heerlijk vinden die kleintjes het. Als het kwaad kon zouden ze het vast niet aan bieden toch?
 
Hoi,

Ik doe al jaren aan babyzwemmen en daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik begon wel pas met 6mnd, sommige zwembaden kun je vanaf 3mnd terecht maar dan kunnen ze zichzelf nog niet zo goed warmhouden!

Gr MJ
 
Ben met mn oudste zoontje met 6 maanden begonnen met zwemmen en zwemmen nog steeds (hij is nu 2.5) en heb nog nooit problemen gehad met zn longetjes of zn oortjes.
Hij vind het heerlijk en geniet er echt van!
 
hoi, het enige wat ik gehoord heb is dat je zowiezo moet wachten tot ze de eerste prikjes gehad hebben maar of dit ook zo is weet ik hniet zeker..

groetjes non
 
Hoi,

Daar heb ik nog nooit van gehoord hoor..
Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen mijn zoontje 7 weken oud was, heel leuk om iets leuks te kunnen doen samen! Je moet dan inderdaad wel goed de temperatuur in de gaten houden, het was een extra verwarmd badje en we zijn maar 10/15 minuten in het water geweest. Meer gedoe met aan- en uitkleden dan dat je echt aan het zwemmen bent dus, maar ik vond het erg leuk.

Nu is mijn zoontje 10 maanden oud en vanochtend zijn we weer wezen zwemmen. Hij vindt het echt fantastisch! Hij gilt van plezier, spartelt in het rond en slaat op het water. Daarna heeft hij ruim 2 uur als een roos geslapen, dat vindt mama ook wel leuk ;-)

Kortom: ik zou me niet te bang laten maken door alle adviezen enz. Goed je kindje in de gaten houden en lekker tegen je aan houden zodat hij/zij niet bang wordt of zo. En verder lekker genieten!
 
Terug
Bovenaan