Bad bevalling ervaringen

<p>Hoihoi, </p><p>Ik ben nu 11 +3 weken zwanger van mijn eerst kindje, spannend!</p><p>Nu zit ik erover na te denken om in bad te bevallen in het ziekenhuis. Mijn vraag aan jullie is hoe jullie dit hebben ervaren en wat je de voordelen en/of nadelen ervan vond. </p><p>Liefs </p>

Hoi, geen ervaring hier maar op de website birthbecomesher.com zijn heel mooie bevallingsfilmpjes te zien waarvan velen in bad. Ligt er (waarschijnlijk) aan hoe ver je in je zwangerschap bent en hoeveel je al weet van de fasen/het verloop van een bevalling, hoe je naar dit soort filmpjes kijkt. Je kan zien hoe de vrouwen in een bevalbad hun weeen opvangen qua focus, houdingen, hulp partner.. En hoe (rustig) hun kindje te water wordt geboren en meteen bij mama op de borst wordt gelegd. 
Sommige vrouwen willen alleen hun weeen in bad opvangen, er dan uit gaan, anderen doen de ‘hele’ bevalling erin. 
In ziekenhuizen kun je vragen wat hun opties zijn. Vaak is er een kamer met een vast bad maar bieden ze ook opblaasbaden aan. De laatste versie is zachter om overheen te hangen t.o.v. een echt bad. 
Je kan ook thuis bevallen en een bevalbad huren.
Fijne zwangerschap gewenst! 

Dankjewel voor de tip Helmaaa! Ik ga de site zeker bezoeken. 
Ik zit er idd aan te denken om mijn hele bevalling in bad te doen.  Maar vind het toch wel spannend omdat de "normale" bevalling liggend in bed word gedaan.  
Ik hoop dat iemand mij nog ervaringen kan vertellen ?

Hoi!
Hier 1 "normale" en 1 bad bevalling. Inmiddels 32 weken zwanger van twins en helaas mag ik dan niet in bad bevallen.
Ik vond het fantastisch! Door het warme water kon ik de weeen goed opvangen. En mijn lieve zoontje is in een mum van tijd heel rustig geboren.
Ik ben in een ziekenhuisbad bevallen omdat ik het prettiger vond dat mocht er iets mis gaan ik al in t ziekenhuis zou zijn. Maar volgens mij zijn er talloze vrouwen ook heerlijk thuis bevallen in bad.
Mijn vk had mij een bad bevalling aangeraden omdat ik bij nummer 1 heel veel pijn had door het liggen op mijn rug en een subtotaal ruptuur aan heb over gehouden. In bad zou ik heel makkelijk verschillende houdingen aan kunnen nemen en zou ik hierdoor minder kans hebben op nog een ruptuur. Dit is idd heel goed gegaan.
Als het kon zou ik het zo weer doen zo makkelijk ging het. Maar helaas de gyn wil het niet hebben.
Succes!

Terug
Bovenaan