Bad bevalling

Mijn tweede bevalling nadert, nog 3 weken! Bij de eerste had ik al in bad willen bevallen, niet gelukt wegens stagnerende ontsluiting. Misschien deze x. Heeft iemand ervaring en tips? Wanneer ga je het bad in, wat is een fijne temperatuur, en meer?!?
Ik ben benieuwd!

Ik ben bij mijn eerste in bad bevallen. Die bevalling begon met gebroken vliezen, dus ik mocht pas in bad als ik echt heftige weeën had. Maar toen eenmaal de weeën begonnen en ik 3 cm ontsluiting had, ben ik in bad gegaan. Ik ben er verder ook niet meer uit geweest, alleen om te toucheren. In 2,5 uur is mijn ontsluiting van 3 naar 10 cm gegaan!! Dat kwam vooral omdat het water een ontspannende werking heeft. En doordat ik ontspannen was, ging de bevalling als een trein!! Het badwater had een temperatuur van 36/37 graden. Heerlijk! Voor jezelf, maar ook voor je kindje. Want als dat er eenmaal is, is het heerlijk om nog even samen bij te komen van de bevalling. Het kan dan gewoon lekker bloot tegen je aanliggen, zonder dat het al te veel afkoelt. En goed voor de hechting tussen jou en je baby. Ik heb zelfs de eerste borstvoeding gegeven in bad! Ik ben nu zelf ook weer zwanger, bijna 31 weken, en ik ben zeer zeker van plan om weer in bad te bevallen!!!

Wat raar, bij mij begon het ook met gebroken vliezen en juist daardoor mocht ik niet meer in bad. Dat gaf kans op infecties.

Ik ben ook in bad bevallen. Ik heb de ontsluitingsweeen opgevangen buiten het bad (dat vond ik fijner, kon ik lekker bewegen enzo) en voor de uitdrijving ben ik in bad gegaan. Ik kon lekker rechtop zitten (gehurkt) en kon mijn kindje prachtig geboren zien worden EN zelf aanpakken!!

'T was mijn eerste en ik had geen scheurtjes /hechtingen!

Mocht ik ooit nog een moeten bevallen, dan zeker weer in bad!

hallo,

ook ik zit met een aantal vragen, ik ben nu 3 keer bevallen en alle keren braken mijn vliezen vanzelf. Overal waar ik lees lees ik dat als je vliezen gebroken zijn je niet meer in een bad mag.... ik denk dat ook mijn 4e keer zal beginnen met gebroken vliezen en ben ik dus bang dat ik alles voor niets regel. Ik heb er alle keren ruim 24 uur over gedaan met weeën om de 3min, ik lees steeds dat mensen schrijven dat het bad zo ontspannend werkt dat de ontsluiting veel sneller zal verlopen. Ik hoop op wat antwoorden en verhalen!!
groetjes,

Kimberly

Terug
Bovenaan