bad drama

Hoi,

Ik zit met een probleempje het zit namelijk zo als mijn dochter (3 maanden) in bad is geweest en ik haal haar eruit dan zet ze het toch op een schreeuwen en niet gewoon omdat ze er niet uit wil maar echt schreeuwen en dit houd pas op als ik met haar beneden kom. Nu vraag ik me af of ik misschien iets verkeerds doe of dat dit een soort van fase is. Vandaag lijkt het zo ie zo wel erg want ze huilt nu nog steeds en ik kan haar maar niet stil krijgen ben ik de  enige of zijn er ook andere moeders die dit wel eens mee maken. Ik heb echt het idee dat ik wat fout doe maar ik weet niet wat.

Hai

Meestal als ze het op het schreeuwen zetten als je ze uit bad haal dan denk ik dat ze het koud heb.Die kleintjes koelen natuurlijk snel af,misschien kan je proberen om het kamertje of de badkamer goed te verwarmen tijdens het badritueel en lekker in een badcape wikkelen als je ze uit het bad haalt.succes groetjes Jefferson

Hoi!

Wat ik doe, is  een handdoek op de verwarming leggen en ook het rompertje. Na het badderen, lekker in de warme handdoek, afdrogen en warm rompertje aantrekken. Werkt perfect en ze worden er vaak nog lekker rozig van ook!

Wendy
mama van Robin (11 weken) en Fleur (bijna 3)

Hallo,

Ik vertel Kasper altijd wat ik ga doen, dus: nu gaat mama je uit bad halen en dan is t eventjes koud, dan ga ik je lekker afdrogen en krijg je t al warmer. En daarna, als we klaar zijn krijg je lekker je flesje. Ok? Een, twee, drie. En dan haal ik m eruit. Of hij me begrijpt weet ik niet, maar hij kijkt alsof hij luistert en het werkt. Succes! (oh ja, dit heb ik uit een boek van Tracy Hogg) Gr joeki

Hoi,

Het kan ook liggen aan het tijdstip van het badje. Mijn dochter had dit ook vaak als ik haar in bad deed voor ze naar bed gaat. Ze is dan moe en wil eigenlijk niets meer. Als ze 's ochtends in bad gaat heeft ze het niet.
Wat helpt is haar afleiden met een speeltje of een liedje zingen of een spelletje kiekeboe met de hydrofiel.

Groetjes

Terug
Bovenaan