Badbevalling in het ziekenhuis.

Hoi dames,
Ik ben nu 28 weken zwanger en aan het oriënteren over de bevalling.
Mij lijkt een badbevalling het meest aannemelijke dat ik ga kiezen.
Ik beval overigens in het ziekenhuis (verplicht) maar mag alsnog in bad bevallen als ik dit zou willen volgens mij verloskundige.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen enz rondom bevallen in het bad in een ziekenhuis.
Zijn er mensen die daar iets over kwijt willen? Dan hoor ik dat graag.

Liefs

Hoii ik volg even want dat lijkt mij inderdaad ook heel prettig (voor zover het prettig is uiteraard). Ik moet voor medische redenen ook in ziekenhuis bevallen..
Xx

Goedemorgen, 
Ik kan je helaas niet vertellen hoe het is om in bad te bevallen maar wel hoe ik alles had geregeld. Ik wou namelijk ook in het ziekenhuis in bad bevallen. 

Bij ons in het ziekenhuis (mcl) hebben ze zelf geen bad maar mag je er wel zelf 1 meenemen. Bij ons in de buurt zijn een aantal mensen die een bevallen verhuren en die had ik vanaf 36 weken ongeveer in huis staan. Het was de bedoeling dat mijn man het bad en alle bij behorende spullen mee zou nemen en het bad daar zou opzetten. 
Helaas kreeg ik hele zware rugweeen (waar het bad waarschijnlijk heel goed voor wat geweest) maar het over viel mij zo dat ik in eens om pijnstilling vroeg wat ik absoluut niet wou..

Uiteindelijk ging alles veel te snel, heb ik geen pijnstillers gehad en was het bad waarschijnlijk niet eens op tijd klaar geweest. (ontsluiting ging in 5 kwartier en daarna uurtje persen) 

Ik heb uiteindelijk alle weeën onder de douche opgevangen. Was ook heerlijk. Baal er 5 maanden later nog steeds van dat het in bad niet gelukt is maar wie weet bij ga ik bij een volgende in de herkansing

Hoi,
Ik zit nu op 38+3, dus het kan elk moment gebeuren ? Ik heb geen medische indicatie dus ga voor de poliklinische (bad)bevalling in het geboortehuis van het Diakonessenhuis (Utrecht). Ze hebben een aantal vaste baden en evt. ook een opblaasbad. 

Dat ging niet helemaal goed. Maar goed, deel 2 van m'n bericht. 
In bad bevallen is zeer rustgevend voor de kleine. Die gaat van water naar water. Voor mezelf denk ik dat het ook rustgevend is. Ik hoop vooral dat het helpt met de weeen omdat ik liever geen pijnstilling wil. 

Weten jullie of er extra kosten voor het bad berekend worden? Ik wil dit graag gaan doen in het flevoziekenhuis te Almere. Alleen de afdeling neemt steeds niet op en ik ben toch benieuwd naar de extra kosten als die er zijn ja/nee

Terug
Bovenaan