Badbevalling

<p>Hoi (aanstaande) mothers to be,</p><p>Wie heeft er ervaring met een badbevalling? Bij ons hier kan je kiezen voor een thuisbevalling of een bevallling in het geboortezorghuis. Voor de ziekenhuis moet je een medische indicatie hebben. In het geboortezorghuis heb je ook de optie voor een badbevalling. Ik zou dit best willen omdat het ontspannen lijkt en de verloskundigen zijn er positief over. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?</p>

Oh ik ben ook benieuwd want een badbevalling lijkt me vooral heel fijn voor het kindje, omdat het niet ineens een harde overgang is van de warme baarmoeder naar de koude buitenkant. Ik wil wel een poging wagen in een bad als er een kamer vrij is! Over ongeveer een maandje is het zover..

Ik kan het zeker aanraden!! Was van plan om in een bevalbad te bevallen maar toen ik in het gewone bad ging zitten met (ik dacht...:)) voorweeen, ging het super snel en is onze dochter in het ligbad geboren. De verloskundige had het idee dat het zo snel ging door de ontspanning van het warme water. Wel uitzonderlijk hoor, meestal meer dan voldoende tijd om het bad gereed te maken. Ik zou zeggen, ga voor een bad als dit kan! Mocht je tijdens de bevalling het toch niet prettig vinden kan je alsnog op bed oid gaan. Niets zo moelijk als inschatten wat je wilt tijdens je bevalling :) 

Als je normaal gesproken ook graag in bad zit zou ik ook voor de badbevalling kiezen. 
Ik heb een groot deel van mijn bevalling in bad gezeten. Helaas door omstandigheden toch op bed moeten bevallen. Maar ik vond het bad heel prettig om weeen op te vangen, en ik kreeg sneller ontsluiting in bad dan er buiten. Een vriendin van mij vond het helemaal niks, het is toch een kwestie van proberen. Als je het niet prettig vindt kun je er altijd weer uit. 

Toen de weeen erger werden ben ik ook in bad gaan zitten maar bij mij hielp het niks. Had 7 uur lang elke 4 min een wee die een minuut duurde toen de verloskundige kwam kijken had ik pas 3cm! Dus toen alsnog naar ziekenhuis voor ruggenprik. Ik had ook veel goeds gehoord over in bad bevallen maar viel me toch enorm tegen. Maar ik denk ook wel dat dat niet zo zeer iets met t bad te maken had. Maarja ik weet t niet dit is iedergeval mijn ervaring. 

Ik vond het fantastisch! Bevallen in een bevalbad is heel anders dan in een gewoon bad; dat is namelijk echt te klein en glad. Een bevalbad heeft een zitje, handvatten om je aan vast te houden, is hoger dan een gewoon bad en veel groter. Tip: ga eens naar het zwembad met je zwangere buik ;) Vind je het fijn? Dan is de kans groot dat je een badbevalling ook fijn vindt!

Terug
Bovenaan