badbevalling

Wie heeft er ervaring met een badbevalling? En wie weet de nadelen hiervan, eigenlijk kan ik alleen maar voordelen hierover vinden (ja, als nadeel het opzetten van het bad  en de kosten)

Ik zit er steeds meer aan te denken om een badbevalling te willen, Maar vroeg me af of er (even) snel gereageerd kan worden bij een bedbevalling bij problemen, bijv. als de navelstreng om het nekje zit.

Alvast bedankt!

Je zou even moeten googelen, maar ik heb gehoord dat er in Australie een aantal badbevallingen zijn geweest die niet zo geweldig zijn afgelopen. Dat er toch 'complicaties' optraden bij een badbevalling.

het is al weer even geleden dat ik het heb uitgezocht. Bij mijn eerste heb ik een badbevalling overwogen, maar ik vond het zo'n gedoe. En die verhalen kwamen toen in het nieuws, dus heb ik het helemaal afgeketst. Ik heb het ook helemaal niet gemist tijdens mijn bevalling. Ik had totaal geen behoefte om te douchen of wat dan ook. Heb gewoon relaxt op bed gelegen in één houding.

Groetjes, Marisa

Je verloskundige moet het zien zitten, ze moet (dacht ik) toch mee dat bad in. En er is best een grote kans dat je uiteindelijk niet thuis mag bevallen, maar naar het ziekenhuis moet en dan heb je het voor niets gehuurd en neergezet.

Terug
Bovenaan