badbevalling???

Hai iedereen!

Ik zou graag in bad bevallen (geloof ik), maar wil eigenlijk eerst wel wat objectieve meningen/ervaringen voordat ik echt besluit om ervoor te gaan!

Wie heeft er ervaring mee? Slechte en goede zijn  welkom!
En waar en wat voor bad hebben jullie dan gehuurd?

Ik ben zwanger van m'n eerste kindje, dus heb sowieso niet echt een beeld over hoe een bevalling gaat (al gaat het altijd anders dan je van te voren in je hoofd had, schijnt ;))

Ben benieuwd naar jullie reacties!!

El (23+3)

Hoi El.

Ik ben onverwachts in bad bevallen. Ik wilde gewoon in ons bed bevallen maar nadat mijn verloskundige bij mij de vliezen had gebroken adviseerde ze mij om even lekker in bad te gaan omdat ik erge rugween had die ik niet meer op kon vangen. Het zou dan wat beter uit te houden moeten zijn. Maar toen ik eenmaal in ons gewone bad lag kwamen de ween zo snel na elkaar dat ik er niet meer uit wilde. Ik had na een half uurtje al persdrang. Toen de verloskundige snel daarna weer kwam constateerde ze dat ik al volledige ontsluiting had. Zij zei toen dat ik als ik nog uit bad wilde komen er nu uit moest. Gelukkig had ik zelf al door dat daar geen tijd meer voor was. We hebben daarom ook besloten om dan in bad te bevallen.

Achteraf vond ik het ontzettend fijn. Ik had veel minder last van de ween omdat het warme water toch ontspannend werkt. Ook was het erg mooi om te zien hoe de kleine nog lekker even onder water bleef. Dit is een heel mooi gezicht.

Ook vond ik het erg lekker dat je meteen gewassen kunt worden. Wat wel wat jammer is dat je dus eerst gewassen moet worden voordat je met de kleine lekker in je bed kunt liggen. Wat daarvan dan wel weer mooi is is dat mijn man nu heerlijk een tijdje met ons dochtertje op schoot heeft gezeten. Ook ons dochtertje was meteen gewassen en ze zag er dan ook meteen lekker schoon uit.

Ik denk dat wij mochten we nog een tweede krijgen (is bij ons niet helemaal vanzelfsprekend) weer voor de badbevalling gaan.

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Groetjes en alvast succes met het maken van de keuze.

Inge

Ik ben van plan om in bad te bevallen. We halen het bad iig in huis en gaan en keertje proef-badderen, kijken of ik me er lekker in kan ontspannen.
Ik zie wel op tegen de praktische dingen (het duurt ruim een uur om 't ding te vullen, is het wel handig... bad benenden en bed boven? etc.) Maar ik heb enthousiaste verhalen gehoord en vind het dus de moeite waard om 't te proberen.
Overigens kan ik me van alles voornemen...op 't moment zelf weet ik toch pas wat ik wil, dat was met de vorige bevalling ook zo. Ik moest en zou op de baarkruk bevallen, heb de verloskundige keer op keer gezegd dat ze die echt mee moest nemen. Toen ik er uiteindelijk op zat wist ik niet hoe snel ik er weer af moest komen, vréselijk! Ik ben toen uiteindelijk liggend op bed bevallen, terwijl ik van tevoren bedacht had dat ik dàt echt niet wilde

Zelf had ik altijd gedacht dat badderen me geweldig zou lijken tijdens weeen/ laatste fase van ontsluiting en zelfs een badbevalling overwogen.
Maar toen ik bij de jongste weeen op lag te vangen in bad... wist ik niet hoe snel ik er weer uit moest. Vond het zo onplezierig . Onder de douche vond ik dan wel weer fijn, dus daar nog een deel van de ontsluiting doorgebracht, maar was blij dat ik bij het bevallen zelf gewoon lekker op bed lag/zat.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan