Baddrama..

Hallo allemaal,

Onze zoon van bijna 2,5 vindt het echt verschrikkellijk om onder de douche te zijn/zijn haren te wassen. Hij gilt het echt uit op het moment dat de sproeier op zijn hoofd komt, met name doordat er dan dus water in zijn gezicht en dus ook in zijn ogen komt...

Wassen en spelen in bad gaat prima totdat er dus afgespoeld moet worden. Ik ben hier al zo lang mee aan het worstelen. Het badderen begint altijd leuk, maar eindigt ook altijd in een drama...

heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan zodat het badderen weer leuk wordt?

bedankt,
franka
 
hi
ik denk dat iedereen het wel herkent...
het wordt uiteindelijk weer beter.

ik laat mijn zoon altijd zijn washand voor zijn ogen houden en moet dan ze hoofd achter over houden(4jaar nu)
mijn dochter is 1 jaar en die heeft het nog prima naar haar zin met de straal over haar gezicht.
succes
 
Hoi Franka,
Ja haren wassen, mijn dochter vind het ook vreselijk. Ik heb nu een drinkbeker in de douche gezet en dan mag ze elke keer een bekertje over mijn haar gooien en dan mag ik er eentje bij haar gooien. werkt goed, maar ja, als je zelf niet onder de douche gaat...
Ik laat haar ook wel haar hoofd helemaal naar achteren houden en dan spoel ik haar haartjes uit met de beker. (een beetje het idee van bij de kapper zitten). Succes!
Groeten wendy
 
Hoi,

Hier precies hetzelfde. Wat bij mij wel werkte was sneeuwwitjeschampoo.
Je hebt ook Peter PAn schampoo.
En dan zelf erin mogen smeren en met een gietertje zelf uitspoelen. Of zelf onder de straal gaan staan.

Natuurlijk kan ze het niet zo goed dus help je zo nu en dan ongemerkt even mee, zodat alles toch goed gewassen en uitgespoelt is.

Succes

Jessica
 
Bij mijn zoontje van 2 hielp het om hem zelf de regie te geven. Hij bepaalt wanneer het haar wordt uitgespoeld, alleen wij bepaalden dát het haar gewassen moest worden. Daarover was geen discussie. Zeker in het begin was dat dus wel een geduld kwestie. Maar nu zeg ik: hoofd achterover en dan doet hij dat. Hij krijgt een washandje om voor zijn ogen te houden, maar dat gebruikt hij eigenlijk niet. En zonder morren kan ik nu haren wassen. Ik hou wel mijn hand op zijn voorhoofd, zodat hij zijn hoofd ook echt goed achterover houd en er eignelijk geen water in zijn oogjes kan lopen.

Wat ook hielp was de douche gewoon ophangen en hem in het water te laten spelen. Dan komt hij vaak genoeg inder de straal door, zodat tegen het einde van het badderen zijnhaar ook weer uitgespoeld is.

groetejs
greet
 
Terug
Bovenaan