Baddrama..

Hallo,

Onze zoon van 2,5 gilt het uit als hij met zijn hoofd onder de douche moet. Het badderen is altijd leuk totdat hij gewassen en dus ook afgespoeld moet worden. Als het water over zijn gezicht en dus ook in zijn ogen komt, gaat hij helemaal door het lint... Ik gebruik eigenlijk al nooit zeep of shampoo, maar dat maakt niet uit, hij zet het direct op een gillen. Met zeep of shampoo  is het nog erger...  

Heeft iemand tips, ik worstel hier al erg lang mee...

bedankt,
franka
 
Marielle is 4 en heeft er tot voor kort ook een hekel aan gehad. Ze krijgt een schoon washandje om voor haar ogen te doen en hup, dan even doorbijten en afspoelen. En dan moet het vanzelf wennen..... Tja, soms heb ik zoiets van:   wat moet dat moet en dan maar even gillen, hoor. Zelf rustig blijven en snel te werk gaan, daarna lekker afdrogen en knuffelen.
 
Hier idd ook een washandje voor de ogen en ze mag haar hoofd naar achteren houden als ik haar haar uitspoel. Maar eigenlijk doet ze nooit zo moeilijk en als ze wil gaan miepen, zeg ik dat we dan ook niet meer gaan zwemmen want daar krijgt ze ook water in haar ogen. En op zwemmen is ze helemaal verkikkerd..
Sil
 
hallo

Onze dochter (bijna 4) is ook geen held onder de douche.Heeft precies het zelfde als jullie.Alles gaat goed tot ze de haren moet uitspoelen.Ze krijgt een washandje die ze voor de ogen kan houden en als we gaan uitspoelen hebben we 2 manieren gevonden dat ze nu rustig blijft.Maar ze vind het nog niet zo leuk.
Als mijn man haar helpt met uitspoelen telt hij tot 10 samen met haar en weer terug van 10 tot 0
Ze weet nu dat als we bij nul zijn we stoppen.Oke we tellen wel langzaam anders is het nog te kort.Als ik haar help met uitspoelen tel ik ook tot 10 maar sinds kort helpt het ook om met haar een liedje te zingen van het regent het regent.
Door dit met haar te doen is ze een beetje afgelijd en is ze wat rustiger geworden om haar haar uit te spoelen.
met het inzepen van haar haar hebben we het opgelost door het haar zelf te laten doen dit vind ze leuk en zo schreeuwd ze niet alles meer bij elkaar.

misschien heb je hier wat aan succes ermee

groetjes   evelien
 
hoi,

ik heb dat ook bij mijn dochter Sanne van bijna 3. als ze water in dr ogen krijgt gaat ze krijsen. ze loopt dan blauw aan. ik geef haar een washandje voor haar oogjes. meestal wil ze dit niet voor haar ogen doen..... dan ga ik gewoon door en laat haar gillen. er zijn nu eenmaal dingen in het leven die niet leuk zijn.
het is wel vervelend maar moet gebeuren. de laatste keer deed ze het washandje uit haar zelf voor haar ogen en was het wassen minder erg. zo hoop ik dat door heeft dat ze er zelf controle over heeft door het washandje voor haar ogen te houden.

ooo wat herkenbaar.
 
Wat een verschil zeg, mijn dochter van 3,5 gaat achteroverhangen om het water juist op haar gezichtje te krijgen en gaat ook graag met haar gezicht onderwater in het zwembad....niet dat jullie wat hebben aan mijn verhaal hoor, ze doet dit al van baby af aan....en haar sterrenbeeld is.....WATERMAN hihi

groetjes Yvonne

Ben benieuwd hoe de jongste dit gaat doen die is VISSEN van sterrenbeeld hihi
 
Terug
Bovenaan