badje mét standaard?

Ik was aan het rondkijken voor een badje.. Is het noodzakelijk om deze met standaard te nemen? Mij lijkt het net zo makkelijk om het badje in ons bad te zetten dan kan het water er meteen uit. of lekker samen met de kleine in bad.. Ik weet niet of het voor een kraamhulp verplicht is. omdat ze anders heel laag moet werken? iemand die me haar ervaring kan vertellen?

ik denk dat je wel een standaard moet nemen ook voor jezelf. want je moet zelf oook heel diep bukken en zo happy voel je je de eerste tijd nog niet. maar ook voor de kraamhulp want die mag denk echt niet zo laag werken voor de arbo.

Hoi,
Zonder standaard is inderdaad niet fijn voor je rug. Ik weet niet hoe groot je badkamer is, maar je kan het badje naast of voor je bad zetten en dan met de sproeier vullen, en je kunt bij o.a. de Hema een slang kopen die je onder het badje klikt zodat je hem in het bad kan laten leeglopen.
Zodra de baby ietsje groter is, rond de 5 weken is een babybadzitje erg handig en een aanrader.
je zet deze met zuignapjes vast in het grote bad en laat het water er in lopen even afmeten de eerste keer maar tot net onder de schouders van de baby.
Je kunt dan op je knieen langs het bad zitten en je baby ligt in dat zitje en kan verder geen kant op en kan heerlijk spetteren!!!!
Je moet er wel bijblijven natuurlijk want de baby kan zich er over heen wippen maar dat is wel lastig hoor. maar het kan.
Misschien een overweging waard om een tummytub met standaard aan te schaffen voor de eerste weken i.p.v. een badje. Is wat minder gedoe met vullen.
je mag ook zeker met de kleine in bad, maar als je zelf nog niet mobiel bent niet echt handig en zeker de eerste weken niet als je nog vloeit! Maar de baby kan ook gewoon onder de douche met papa in de kraamweek!!! Papa gewoon de zwembroek aan (tja anders krijg je problemen met de kraamhulp hahaha) en die kleine vind dat zo heerlijk!!!!
Succes!

Een badje met standaard is wel aan te raden, na een bevalling ben je niet echt mobiel. Als je toch je kleintje zelf in bad wilt doen kun je er veel beter bij staan. Sommige kraamhulpen vinden een standaard een vereiste en kunnen er echt moeilijk over gaan doen. Verder heeft het soms ook de voorkeur om je kindje in z'n eigen kamertje te wassen omdat je daar alles bij je hebt en er meer ruimte is.

Wat betreft een tummytub, de een is er weg van de ander vind het niks. Ik zelf ben geen fan, je kunt namelijk je kindje alleen maar onder het koppie in het nekje vasthouden, en niet nog eens lekker vrijven over zijn buikje of wangentjes.

tja tis maar net wat je fijn vindt.
ik moet er niet aan denken dat als ik net ben bevallen, zoveel te bukken (wat je wel doet als je het badje in je eigen bad zet)
tis slecht voor je rug (je staat al snel een kwartier in dezelfde positie)
met je kleine in bad is een heel gedoe als hij een babytje is. zodra de kleine zelfstandig kan zitten (maand of 6) dan is het fijn om in het grote bad te gaan met een badzitje.
tot die tijd zou ik gewoon voor een bad met een standaard gaan.
je kan een emmer eronder zetten en zo kan je het bad legen.
je kan ook het bad in de douche zetten (op de standaard) en als je dan klaar ben hoef je alleen maar de stop eruit te trekken.

tummytub ben ik ook helemaal niet van.

tis een keuze die je zelf moet maken, maar ik zou t echt afraden

liefs, do

dank jullie wel! het word gewoon een badje incl. de standaard! zal er zo te lezen zeker wel gebruik van gaan maken!
thanks lady's

elke keer als je kindje in bad gaat de eerste tijd zal je er gebruik van maken :D

mijn man vond het heerlijk om te douchen met de meiden. nadeel was alleen dat ik er dan bij moest zijn, om haar te wassen. met het in bad doen, heb je 1 hand vrij dus kan je alles zelf doen.
zelf ben ik 1.67m. niet heel groot dus. toch sta ik niet recht met het in bad doen (bad+standaard is te laag) dus laat staan als dat bad nog lager zal staan.
moet er niet aan denken hihi

sommige dingen van t "lijstje" zijn echt overbodig maar dit is er nou net 1 die niet overbodig is om te hebben :D
op marktplaats zijn die dingen trouwens hartstikke goedkoop.
wil je liever een nieuwe, ga dan naar de hema.
onzin om dat ding bij de prenatal te halen. (ik koop eigenlijk niks bij prenatal, mij te duur!)

liefs, do

Terug
Bovenaan