Badje niet meer zo leuk

Hallo,

Mijn dochtertje Lisa van 15 weken vindt het niet meer zo leuk als ze gebadderd wordt. We doen haar altijd in de tummy tub en hebben vandaag voor de verandering het gewone badje gedaan, maar ook hierin gingen snel de mondhoekjes naar beneden. Dat ze al vrij snel huilt in badje is iets van de afgelopen twee weken. Ook het afdrogen is huilen geblazen (dit heeft ze altijd wel een beetje gehad, maar niet zo erg). Vanwege een droog huidje doen we haar om de dag in bad. Doordat ze zo snel huilt, zie ik er ook tegenop als ze weer in bad moet. Hebben meer baby's hier last van en zijn er misschien nog tips om het weer gezellig te krijgen.
 
Hoi chantal je kan proberen om met je kindje te gaan douchen jij of je man gaat op de grond zitten en lekker de straal op haar buikje en heerlijk een spons gebruiken .
jij of je man pakt haar over en droogt haar af heb je al liedjes gezongen of een muziek doosje wil ook wel helpen.
ik weet niet of je zwitsal gebruikt kan ze op reageren maar natusan is wat vriendelijker.
ik hoop dat jullie er wat aan hebben succes ermee een moeder.
 
Ik zou ook lekker onder de douche gaan. Ik ga vaak met mijn dochtertje onder de douche en ze vindt dat heerlijk. Als ze de sralen al hoort als ik de douche van te voren aanzet, wordt ze al enthousiast. Wat ook een idee is, is met je dochtertje in een grote-mensen-bad te gaan. Dan doe je het lekker ondiep en lekker warm. En je houdt Lisa dan dicht tegen je aan. Zo kan ze aan een badje wennen. Succes!!! Oja en afdrogen doe je in een warme kamer op je eigen grote bed met wat speeltjes erbij. Bij mijn dochtertje werkt dat wel, alhoewel haar oortjes afdrogen vindt ze nog steeds niet leuk.
Groetjes en succes
 
Chantal,

De tummy-tub wordt nu waarschijnlijk echt te klein. Een badspeeltje in het gewone bad kan afleiding geven. Ik gebruik een plastic eendje, dat heel soepel is en bij een klein beetje knijpen al piept... Bij afdrogen inderdaad een (vertrouwd) muziekje of speeltje bij de hand houden is een goed idee. Mijn zoontje heeft ook een droge huid, en op aanraden van het cs gaat 'ie nog maar 2 a 3 keer per week in bad.

Succes.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga inderdaad maar eens proberen om samen met haar te douchen. Ik vind dat wel heel spannend hoor. Van vrienden kan ik ook zo'n plastic stoeltje lenen dat je in bad kan plaatsen, waardoor je allebei je handen vrij hebt. Dan kan ik haar wat meer afleiden.

Groetjes,
Chantal
 
hoi chantal laat het even horen hoe het gegaan is, uit eindelijk zijn we allemaal moeders en willen we ons kindje alleen maar blij en tevreden zien.PS ik was de eerste die reageerde.

groetjes.
 
Hallo Chantal.

Mijn dochtertje van 5 weken oud wil ook alleen maar onder de douche. Badderen vind ze echt helemaal niks,maar onder de douche vind ze helemaal geweldig!
het is zelfs zo, dat ze zodanig ontspant, dat ze onder de douche gewoon in slaap viel.
Laatst heb ik haar zelfs gevoed terwijl we samen onder de douche stonden!(Dit wilde ze overigens zelf)
Dus voor mij geen drama's, wij gaan gewoon lekker onder de douche. Succes
 
Terug
Bovenaan