Badje of tummytub?

Hallo!

Zie het onderwerp: waar kiezen jullie voor om jullie kleintje in te wassen?
Wat zijn de voor- en nadelen?

Ik zit zelf aan een badje te denken, maar wie weet kan iemand mij overtuigen van een Tummytub!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Anna
 
Hoi Anna!

De TummyTub kan ik je echt aanraden! Wij hebben onze kinderen er de eerste 6 maanden in gebaad, ze vonden dat veel fijner dan het gewone badje. Het geeft ze het gevoel bij mama in de buik te zijn, ze zitten echt lekker tot hun hoofdje in het water (lekker warm dus), plus vond ik het gemakkelijker, je hoeft ze alleen aan het hoofdje vast te houden, en niet het hele lichaam, ze kunnen niet zo goed "wegzwemmen".

Vanaf 6 maanden zijn wij overgestapt op een normaal badje, toen vond ik de Tummytub toch wat eng worden, maar het geld was het zeker waard voor die eerste 6 maanden.

Groetjes en veel succes
 
Hoi Anna,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Petra. Wij hadden al een badje gekocht (uiteindelijk heb je die ook nodig), maar in het ziekenhuis zijn de ukkies ook een keer in de tummietub geweest en dat vonden ze echt leuk. In verhouding met een badje heb je veel minder water nodig (of je moet maar een klein laagje water in het badje doen, en dat vinden ze niet echt leuk, kunnen ze helemaal niet drijven, en dus koud).
Nu hebben we dus een tummietub geleend van vrienden en onze ukkies worden daar helemaal ontspannen van. Kan het je echt aanraden dus!

1 nadeel: als je kindje al behoorlijk groot is bij de geboorte, kan het zijn dat je maar heel kort gebruik kunt maken van de tummietub (mijn schoonzus heeft 'm bij haar 2e kindje helemaal niet kunnen gebruiken). Ik vind het ook knap dat Petra het nog tot 6 mnd heeft weten te redden. Ik hoop dat dat ons ook lukt.

Groetjes,
Ze
 
hoi anne,

ook wij gebruiken nu de tummy tub
en marit(6 weken) vind het heerlijk ze veert af en toe op als een kikkertje en heeft veel plezier in .
als we haar in het badje doen dan is ze veel minder bewegelijk en lijkt het er op of ze het wel een beetje eng vind zo groot iets...
dus tot heden toe gaat ze bij ons het meest in de tummy tub .

groetjes en succes verder
ilonka
 
ik heb ze beide gebruikt,maar mijn voorkeur gaat toch naar een badje uit,ik vind dat gewoon veel makkelijker met vast houden enzo...
Een tummy tub daar in tegen schijnt voor je kindje wel veel fijner te zijn,klein en knus!
 
Wij hebben een badje voor Lennard, maar hebben ook al verschillende keren hem in een emmer gebaad. De kraamzorg liet ons dat zien.

Geen tummy tub dus, maar gewoon een grote schoonmaakemmer die we dan in het badje zetten (ivm spatten/overstromen). Werkt ook prima.
Als de navelstomp is afgevallen (was bij ons aan het eind van de kraamtijd) mag je kindje ook mee in het grote bad of onder de douche. Daarvoor is het wel handig met z'n tweeën te zijn, zodat een persoon in bad/in de douche kan en de ander de baby over kan nemen na het baden om af te drogen... anders is het voor jezelf zo koud!

Groeten,

N.
 
Hoi,

ik heb nog geen ervaring want die van mij is er nog niet,kan elk moment geboren worden, maar ik heb allebei.

De tummy tub heb ik van mijn moeder, die had ze ergens voor een paar euro op de kop getikt en ziet er als nieuw uit. Voor de prijs hoef je het niet te laten dus. Ik ga hem zeker proberen, ik hoor ook overal goede verhalen erover.

groetjes, Jane 39+4
 
Als je de haartjes moet wassen dan vind ik de tummytub niks vooral als je alleen bent je hebt er echt een derde hand bij nodig, het badje is dan een betere optie. Ik doe voor mijn werk veel baby ´s in bad/tummytub maar het is per kind heel verschillend wat ze lekker vinden. Onze kinderen hebben ± 4 mnd in de tummytub gezeten.
 
Terug
Bovenaan