Badje te klein ?? En man heeft 2e baan en ben er niet echt blij mee:S

Hallo
Natas was bijna 4 week geleden 56cm Nu heb ik een probleem hij past bijna niet meer in zijn badje,
Kan niet met hem in het grote bad want ik vloei nog steeds en onder de doche heb ik niemand erbij die me dan kan helpen om hem aan tepakken (wil niet in me natte nakie door heel het huis rennen:p
hoe doen jullie dat?

En mijn man heeft een nieuwe baan erbij gaat dus van sóchtends 6 uur tot 4 uur bij zijn oude baan en vn 4 uur tot 8a9 uur zijn nieuwe baan,
En dan ook nog eens op zaterdag 4 uur werken
Ben hier niet echt blij mee,
Hij heeft niet eens met mij overlegt..
Het is wel de baan die die altijd al weer had willen doen(dus hij gaat weer voor zijn oude baas werken)
dus voor mij is het beetje dubbel
we kunnen het geld hard genoeg gebruiken en hij probeert het ook wel voor natas en mij.
Maar dat zonder te overleggen en dan zal ik (begrijp me niet verkeerd ben gek op Natas en het verzorgen van) helemaal fultime natas moeten verzorgen.
Ook ben ik zo bang dat ik hem nie meer zie ,
want dan zou hij rond 9a10 uur thuis zijn
En dan ga ik naar bed:(

gr sylvia

hoi sylvia
als wij met boas douchen leggen we het aankleedkussen ed op de wasmachine en dan kleden we hem daar aan,badjas aan,boas ff snel in bed droppen en dan zelf afdrogen.ik weet niet of dat bij jullie ook kan?anders was je hem alleen en douche je op zondag als je man er is,voor die paar weken dat je zelf nog niet in bad kan.
dat je man zoveel werkt lijkt me idd ook niet erg gezellig.mijn man is chauffeur en meestal van maandag tot vrijdag van huis.als hij doordeweeks thuis kan komen is t ook 8/9 uur en staat hij om 4 uur weer op.nu we een baby hebben vind ik dat ook niet leuk meer.ik kan t allemaal wel zelf,maar ik hem hem toch wel nodig,niet zozeer om ergens bij te helpen,maar gewoon,dat hij er is.hij is wel op zoek naar ander werk,maar zo lang hij dit werk doet is t ook wel weer lekker,want hij verdient lekker veel.
heel dubbel dus,net als bij jou.kan hij misschien in de toekomst niet volledig in dienst bij die nieuwe baan,als hij dat zo leuk vind?
ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
groetjes kari

Hoi,

Christian is ook 56 cm en past nog prima in zijn badje. Ik dacht dat al die baby badjes een standaard maat hadden?? Maar misschien is die van jou toch kleiner. Helaas zou ik zo snel geen andere oplossing weten, behalve misschien dan toch (in zijn eentje, zonder jou) in het grote-volwassen-bad?

En wat die baan betreft: tja, het is altijd een lastig dilemma, kiezen tussen tijd en geld wat je erg goed kunt gebruiken. Ik vind het geen stijl dat hij blijkbaar die keuze heeft gemaakt zonder te overleggen! (moet die van mij niet proberen...) Bovendien klinkt het nu alsof hij bijna de gehele dag werkt, waarschijnlijk wel 80 uur in de week ofzo! Wanneer moet hij zijn kind dan zien??? En je moet (naar mijn idee) toch ook tijd met zijn tweeen hebben om een relatie te behouden, gaat hij dat allemaal in die ene vrije zondag proppen? Maar goed, dat is mijn mening.
Het belangrijkste is hoe jij je erbij voelt en dat je dat met hem bespreekt. Wees eerlijk en kom uit voor je eigen mening! Anders gaat het wringen en daar wordt een relatie nooit beter van...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hoi Sylvia,
Quinn is 57 cm (wat zijn ze lang he, onze jongens) en die past ook nog in het badje. Hij hoeft er echt niet helemaal languit in te liggen trouwens. Het zou eigenlijk nog zeker een tijdje moeten passen.
Wat je anders eventueel kunt doen is een badsteuntje kopen waar je kindje op kan liggen. Deze bevestig je met zuignappen in het badje. Wij hebben hem laatst in de douche bevestigd en Quinn gewoon lekker met de douchekop afgespoeld. Werkte perfect. Verder bestaan er babyfloats. Een soort kussentje waarmee ze in bad kunnen blijven drijven. Is misschien ook wat voor jou.
Het badsteuntje kost 15 Euro bij Prenatal en zo'n float ook zo iets geloof ik. Maar op marktplaats worden ze al voor 5 euro aangeboden.

Over die baan: ik denk dat je man gewoon er van uit gaat dat hij op die manier zijn steentje bijdraagt. Mannen zien zichzelf toch vaak als kostwinnaar. Zijn bedoeling zal zeker goed zijn. Het is idd alleen jammer dat hij dat niet met jou heeft overlegd.
Ik zou er op een rustig moment met hem over praten en zeggen dat je zijn bedoeling snapt en ook blij bent dat hij eindelijk die baan heeft die hij graag wilde en dan vragen hoe hij het verder dan allemaal voor zich ziet. Ik zou eerst hem vragen naar zijn visie en dan jou eigen mening hierover vertellen. Misschien wil jij ook wel gaan werken of naar school of ....... En, zoals hierboven al gezegd, het is ook belangrijk dat Natas zijn papa nog af en toe ziet lijkt me. En dat zal hij zelf toch ook willen...
In elk geval succes.
Groetjes Veerle

Hoi Sylvia,

Over die baan...tja, mijn man had een paar jaar geleden precies hetzelfde gedaan denk ik... Dan denken ze 'het is toch míjn baan', zonder te zien dat het ook grote invloed heeft op jouw leven. Ik heb toen dit soort dingen bij ons gebeurde wel duidelijk gemaakt dat ik het niet leuk vond, dat ik ook graag mijn mening wil geven over dit soort dingen. En in de loop der tijd is mijn man steeds meer rekening met me gaan houden. Misschien dat dat bij jouw man ook gaat gebeuren? Soms moet je ze er gewoon even aan herinneren...

En die badjes passen weer zodra de kindjes wat meer rechtop gaan zitten. Je zou ook met Natas kunnen douchen, het badje naast de douche kunnen zetten met een handdoek erin en dan na het douchen Natas in een handdoek kunnen wikkelen en hem in het badje kunnen leggen (of desnoods op een aankleedkussen op de grond, of in de wipper). Dan kan hij geen kant op en kun je eerst jezelf aankleden voordat je hem verder aankleedt.

Succes!

Eveline

Bent was vanmorgen 58 cm en vindt het heerlijk in de tummy tub. Het badje heeft hij alleen de eerste dag in gezeten toen de kraamhulp hem in bad deed. Je hebt wrs. geen tummy tub maar een gewone emmer kan net zo goed. En inderdaad als ze wat ouder zijn kunnen ze gewoon weer in het badje zitten. De oudste twee hebben er nog een tijdje samen in gezeten en schelen toch 2 jaar, werd een beetje krap maar vonden ze beregezellig.
Mijn vriendin nam haar kindje mee onder de douche. Legde haar dan even in de maxi-cosi waarin ze een dikke handdoek had liggen zodat ze even haar handen vrij had en ze het niet koud kreeg.

Judith

Hi,

Onze zoon is 65 cm lang (ik hoor hier niet hoor,hij is al 15 weken oud)en wat ik doe is altijd met hem onder de douche gaan.Hij vindt het helemaal geweldig en ik vind het heel makkelijk.Als we uitgedoucht zijn leg ik hem dan in zijn (te klein)badje.Ik gebruik het eigenlijk als een aankleidkussen.Ik heb er een paar handoeken in gelegt en het werkt perfect.Dan droog ik hem af en kleed ik hem weer aan in de badkamer.

Probeer het maar een keertje.Voor mij werkt het echt super.
Groetjes,
Lina & Senne

Terug
Bovenaan