badje? tummy? badzitje?

Beste moeder,

Ik ben pas 9 weken zwanger, maar kijk zo nu en dan een beetje rond op internet en zou graag willen weten of jullie een badje gebruiken, tummy, badzitje etc...
Wij hebben een vrij kleine douche, zowel de douche als de badkamer, dus hoe kan ik dat handig aanpakken?

Ik hoor graag jullie ervaring, alvast bedankt!

 
Gefeliciteerd met je zwangerachap..

Wij hebben ook een kleine douche, maar er (kon ) een badje in op een standaard.. onze kleine vond dat ook fijn.. we hebben later nog een shantala emmer gekocht is een soort tummy tub maar dan veel groter die gebruikte ik voor oa babymassage en dit vond ze heel fijn, het babybadje zet ik nu in de douchecabine en speelt ze lekker in het water ze is nu 15 maanden, als ze straks goed staat mag ze mee onder de douche gaan we het badje minder gebruiken..

Hoop dat je hier eat aan hebt.

Groetjes
 
Hoi, bij onze oudste gebruikten we een badje op standaard. Eerst in haar kamertje en later (toen het behang nat werd) in de badkamer. Ook op standaard. Ze is nu 2,5 jaar en maakt regelmatig nog gebruik van het badje dat we nu in de douchecabine zetten. Ze vindt het helemaal heerlijk.
Onze zoon is nu bijna 6 maanden en voor hem heb ik zo'n shantala emmer. Dat vindt hij erg lekker maar begint nu al in de emmer te staan en veel water gutst er over heen. Ik denk dat we binnenkort voor hem het badje van zijn zus moeten gebruiken. Een badje kun je dus langer mee doen en wij hebben ook geen bad maar kinderen vinden het meestal wel erg lekker om in het water te zitten i.p.v. steeds te douchen. Wij doen het een beetje om en om.
Succes met je keus en een goed zwangerschap toegewenst!!
Lianne
 
ook wij hebben een kleine badcel en doucheruimte.
de bad met standaard past er net in alleen wij dan niet hahaha
Wij zetten het badje op de comode, naast het aankleedkussen.
Een tummy tub heb ik 1 keer gebruikt, had hem te leen van de kraamverzorgster.
Dit vond ik een ramp, ik kon mijn dochter niet vasthouden ze gleed uit mijn handen.
Een badje voelt voor mij prettiger maar ook voor haar merk ik.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk toch dat ik voor een badje ga en dan even uitzoeken of die in de douche past (met mij erbij) of in de badkamer/slaapkamer. En onder de douche met papa vind ik ook een goed idee, al kan ik me heel goed voorstellen dat een baby het heerlijk vindt om in warm water te zitten, vind ik zelf ook!

Groetjes!
 
Ik gebruik een badje zonder standaard maar dat komt omdat we op de babykamer een oud keukenblok hebben geplaatst die we als commode wasgelegenheid gebruiken. Het badje dus op het aanrecht, kraan die je ver uit kunt trekken, superhandig! Daarna afdrogen op aankleedkussen, alles bij de hand. We hebben wel zeil op de grond, dus ook niet erg als de vloer nat word. Bij onze eerste dochter (en nu dus weer) heb ik zodra ze kan zitten een badzitje (waarbij ze echt goed stevig moeten kunnen zitten) gebruikt en zo onder de douche gezet) Ging ook prima! Helaas hebben wij een douchecabine waarbij je geen bibabad kunt plaatsen anders had ik dat gedaan. Een bad is wel lekker voor kleintjes maar het moet niet! Mijn ouders hadden ook een piepklein douchje en hebben het ook altijd gered.
Bibabad is een inklapbaar bad en heb je toch een echt groot bad (waar 2 kinderen makkelijk tegelijk in kunnen) als je alleen een douche hebt.

Succes!
 
Onze kleine man heeft 1 keer in de tummytub gezeten en vond het niks. Hij doucht sinds hij 2 weken is met zijn vader, vind hij super. Nu is hij 3 maanden en vind het badje nu pas leuk.
 
onze dochter vind douchen lekkerder dan het badje.. ze wordt er ook lekker rustig van. WIj doen het dan ook na de avondfles en dan gelijk naar bed.

We hebben het een keer overdag gedaan nou ze sliep uren, en ze was helemaal van slag omdat ze een voeding miste
 
Terug
Bovenaan