Badje word te klein!!!

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu vier maanden en haar babybadje begint te klein te worden. Nou weet ik van mijn zussen dat ze een groter badje hadden waar ze zelfs in konden tot ze een jaar of twee waren. Maar ik kan zo'n badje nergens vinden.

Het klinkt misschien heel dom, maar hoe doen jullie dat. Of hoe hebben jullie dat gedaan.
Wij zelf moeten douchen in ons bad. We hebben dus geen aparte douchecabine.

Ik hoor graag jullie tips!
 
hallo,

De kinderen zoeken daar zelf wel ruimte voor in bad! Wij gebruiken nog steeds het badje omdat onze dochter nog niet loopt en dus niet zelf kan staan onder de douche.
Maar zit ze nog steeds.

Wij hebben zelf geen bad,
maar je zou je dochter ook met een badzitje in je eigen bad kunnen zetten?
 
Hoi Alettas,
Onze zoon is nooit erg groot geweest dus die paste altijd met gemak in het baby badje. Zelfs nu hij 16 maanden is zit hij bij mijn ouders nog in het baby badje zonder problemen.
Wij gingen vaak zelf met hem in het grote bad, dat vond zowel hij als wij erg leuk. Vanaf een maand of 6 kunnen ze redelijk zitten. Dan zou je je dochter met een behulp van een badring in het grote bad kunnen doen. Ook heb je opblaasbare badkussen waarin je ze kunt neerleggen zodat ze blijven drijven. Natuurlijk moet je ze wel vast blijven houden, maar dat is wat makkelijker als je ze in het grote bad doet.
Wij zijn vanaf een maand of 10 hem steeds vaker gewoon in het grote bad gaan zetten. Vanaf een jaar gebruiken we thuis het babybadje eigenlijk nooit meer. Onder de douche heeft hij een hekel aan dus ik ben blij dat we een groot ligbad hebben. En badderen vind hij dan ook heerlijk!
Nou succes!
Liefs,
Mar
 
Als ze zelf kunnen zitten, dan kunnen ze nog heeel lang in het badje. Mijn oudste dochter van 5 jaar gaat nog regelmatig in het babybadje. Zij is nu ongeveer 118 cm. Maar in het grote bad kan toch ook met een badsteun.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 5 mnd en ligt heerlijk met z'n benen op de rand vh badje, af en toe trekt ie ze in . Hij zoekt zelf de meest fijne houding. Het liefst ligt hij met z''n oren onder water maar dat wordt nu wat minder dus ;) Zitten wil ie niet in bad, dan wordt het oorlog!

Groetjes Kimm
 
Hoi

Mijn dochtertje vind het badje helemaal niks, wij douchen al met haar dat ze 2 weken was. Nu is ze bijna 6 maanden en hebben wij een soort stoeltje gekocht wat je in de douche kan zetten, kan je kopen bij Intertoys. Je heb ook opklapbare badjes, deze heten bibabad, die kan je in je douche zetten.
 
wij douche ook met onze kleine man (5mnd) of ik ga met hem in het grote bad. Kleine badje past hij nog prima in heb zo'n ligschelp erin liggen zodat ik ook met hem kan douche als ik alleen ben. Ik leg daar dan handdoeken in en als hij klaar is met douche leg ik hem er in en droog ik mezelf eerst af. ik geef hem een hydrofielluier en wikkel de cape een beetje om hem heen. hij ligt dan prinsheerlijk te kijken naar wat ik doe. Als ik zelf ondergoed en een badjas aan heb kleed ik hem aan in zijn kamertje.
 
Wij hebben een drijver voor in het grote bad. Lijkt dan of hij op een soort bedje ligt net als wij zelf in de zomer op een luchtbed...
Ook gaan we wel eens zelf in het grote bad en houden de kleine dan met twee handen onder zijn hoofdje vast en laten hem dan lekker drijven: heerlijk ontspannen (lastige is wel dat je dan met z'n tweeen moet zijn, net als bij douchen, drijver is dan handiger...)
 
Terug
Bovenaan