badje

Hallo dames,
Tjonge, jonge mijn zoontje van 14 weken past nu al bijna niet meer in zn badje. Ik ben vast niet de enige moeder die dit probleempje heeft. Daarom mijn vraag: hoe lossen jullie dit op? Af en toe gaat hij met mij of zn vader in het grote bad, vind ie prachtig. Maar om dit nu elke keer te doen...

Tips zijn welkom en alvast bedankt!
groetjes van Cindy
 
wij hebben dat probleem ook.. hij zet zich nu steeds af tegen de onderkant en stoot dan zn hoofd tegen de bovenkant.. wat ik doe is hem voorzichtig op zn billen zetten en dan onder steunen want hij kan nog lang niet zitten.. in het grote bad is inderdaad leuk maar een hele onderneming! maar het blijft efff tobben.
 
lekker douchen...
zet als je alleen bent met hem het badje op de standaard en leg er meerdere handdoeken in, ga samen douchen, als je klaar bent leg je hem in de handdoeken en kan je jezelf afdrogen. tegen de tijd dat je klaar bent is hij bijna droog... als je bang bent dat hij van de badstandaard afkiepert zet je het badje op de grond.
Zo baddert hij lekker onder de douche en kan lekker droog worden in het badje.
Gooi het badje niet weg, mijn dochter van tweeenhalf speelt af en toe heerlijk in het badje terwijl ik of mijn man uitgebreid douchet, en ook in de zomer als ik geen zin heb het grote bad op te zetten speelt ze uren met het water......
 
Hoi Ciska,

Ik heb even meegelezen en ik vind jouw tip om hem in het badje weg te leggen na het douchen fantastisch. Zelf heb ik veel last van mijn rug en mijn zoontje, 6 maanden, vasthouden in het badje houd ik dan ook maar 3 minuten vol ofzo. Op de arm onder de douche gaat veel beter alleen wist ik nooit waar ik hem dan laten moest na het douchen als ik af moet drogen. Ik vind het een superidee en ik ga het morgen meteen proberen!

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Hallo,

Ik zelf gebruik het badje niet meer, want ik stond teveel voorover gebogen met haar vast te houden, dus rugpijn. Nu doe ik haar gewoon in de wasbak met een antislipmatje erin en dat gaat eigenlijk prima. Misschien vinden jullie het niet zo hygienisch, maar het kan niet anders. Ik heb namelijk beneden alleen een kleine douche en ik vind het zelf toch een prettiger idee om pas met haar onder de douche te gaan als ze zelf al (een beetje) kan staan en zitten. Het is trouwens inderdaad een leuk idee om de baby in het badje te leggen na het douchen, wie weet ga ik het ook eens proberen. Heb je toch nog profijt van het badje. Mijn dochter is zeven en een halve maand.

Groetjes van Karin
 
Nou ik heb het geprobeerd hoor!
Heerlijk samen gedouched en daarna lekker rustig zelf af kunnen drogen, heerlijk!

Bedankt voor de tip Ciska.

Groetjes Patricia
 
Terug
Bovenaan