Badje

vraagje, hoe vaak moet je een baby van 5 maanden in bad doen? Ik doe het maar 1x in de 2 dagen, omdat mijn dochtertje het eerst niet leuk vond. Nu vindt ze het al wat leuker. Is 1 keer in de 2 dagen te weinig?
groetjes, Martha
 
Hoi martha,

het is juist beter het niet elke dag te doen, dan droogt het huidje niet zo snel uit. Om die reden doe ik mijn dochter (nu 9 maanden) ook om de dag in bad, hoewel ze het wel erg leuk vindt.
Mag ik vragen of je haar al in het grote bad doet? En op haar rug? Mijn dochtertje wilde nl alleen op haar buik in bad, dan vond ze het alleen leuk. en nu zittend, maar dat kan bij 5 maanden nog niet echt.
Succes!
 
Mijn zoontje 6 maanden gaat wel elke dag gewoon omdat hij het leuk vindt. 1x per week doe ik weleda kinderbad in het water en 1x per week iets van schuimbad.

Wat hij hartstikke leuk vond was een zitje in bad (wij hebben hard plastic maar je hebt ook hangmatjes), leuk voor hem en handig voor mij want je hoeft hem niet constant vast te houden.
 
Leuk om te lezen hoe verschillend dat kan zijn bij die kids! Die van mij heeft echt nóóit in een stoeltje of hangmatje in bad gewild, alleen op haar buik en dan spelen en bewegen. Die kan echt niet stil zitten! Nu is ze 9 maanden en wil alleen maar langs de rand van het bad lopen. En dat is voor papa en mama hélemaal niet leuk!!!!!
 
Bedankt voor jullie reacties!
Mijn dochtertje is nu 5 maanden en 1 keer per week ga ik of mijn vriend met haar in het grote bad. Dat vindt ze erg leuk. zij wil weer juist graag zitten, dus met haar rugje tegen mij aan, dan kan ze goed om zich heen kijken. Zo'n zitje in bad kan zeker pas als ze kan zitten?
 
Hallo,

Mijn zoontje van 5 maanden douche ik om de dag. Hij vindt douchen helemaal geweldig. Daarentegen het badje?! Nee, dat is niets meer voor hem.
Misschien een ideetje voor jullie?? En ze worden lekker moe van die warme straal...

Liefs Claudia
 
Tja ik ben juist op dat stoeltje overgegaan omdat hij constant bewoog en het badje te klein was, met het stoeltje hebben we kunnen rekken.

Nu gaan we vaak samen in het zitbad en dat vind hij erg leuk, maar inderdaad constant bewegen.

En douchen doen we ook wel, probeerd hij met zijn hand de straal te pakken.
 
ha, mijn zoon is 4 maanden en gaat maar 3 keer per week in badje, met een hard zitje erin vind hij erg leuk. hij heeft een erg droge huid en exzeem dus werd aangeraden om niet zo vaak te badderen, wel krijgt hij iedere dag een wasbeurt.
onder de douche vind hij ook leuk, dat vervangen we dan voor het badje.
 
Terug
Bovenaan