Badje??

Mijn zoon is nu 3 maanden en als ik hem in badje doe vind ik het badje eigenlijk te klein geworden. Hij kan zich namelijk niet meer helemaal strekken en ik ben bang dat als hij zich met zijn voetjes afzet, hij (te) hard met zijn hoofdje tegen het bad aankomt.
Maar, hoe kan ik dan met hem badderen?? Zelf hebben we geen ligbad en onder de douche vind ik niet handig omdat ik dan zelf ook nat ben en er iemand bij moet zijn om hem aan te pakken.

Wie heeft tips en adviezen??

hi Knufsel,

best lastig he, dat badderen met een kleine baby.
is je douchebak ruim genoeg om voor te zitten? op vakantie hebben we JCB ook wel op een meegenomen plastic badmat laten liggen en dan zachtjes met de douche en washandje soppen. (zo'n heel lelijk geval van de Marskramer, heb je ook wel bij Blokker)
niet te lang nathouden, anders krijgt hij het koud.
als hij over een poosje wat kan zitten is het allemaal weer wat makkelijker natuurlijk.
veel plezier met het badderen.

Hoi. Wij gaan altijd gewoon onder de douche. Meestal gaan we 's avonds omdat mijn man dan idd ook thuis is, maar als ik alleen ben zet ik gewoon zijn wipstoeltje in de douche met een grote handdoek/afdroogdoek erin. Dan leg ik hem erin, droog mezelf af en aankleden, en ga dan verder met de kleine..Is ff een handigheidje zeg maar, maar werkt goed..
Gr, Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)

Er bestaan geloof ik ook van die badjes voor onder de douche. Het zijn dan een soort rechthoekige zakken. Ik heb even voor je gegoogled:

http://www.bibabath.com/nl/index.html

Zo'n Bibabad is inderdaad een oplossing als je geen ligbad hebt  maar dan moet je kindje wel kunnen zitten evt. in een badring. Als je douchebak diep genoeg is kan je de badring daar ook in kwijt. Laagje water, douchekop in je handen  en lekker met de warme straal je kind besproeien. Maar nogmaals dan moet je kindje wel al kunnen zitten.  Wij hadden zo'n soort ligstoel voor in het badje. Dat ging tot hij een kleine vijf maanden was  prima. Kon  hij lekker watertrappelen. Daarnaast heeft ons mannetje heel lang op z'n hurken in de tummitub gezeten tot hij ontdekte dat hij kon  staan. Douchen met je kleine is inderdaad het makkelijkste al je met z'n tweetjes bent. Als je alleen bent zou je  het aankleed kussen in de (verwarmde) badkamer kunnen leggen. Als je klaar bent stop je je kleine lekker warm in (badjasje of iets dergelijks) legt hem op het kussen, douched zelf ff af, droogt je af, badjas aan en klaar om verder te gaan met je kleine. Zodra je zoontje kan rollen wordt dat trouwens lastiger.

Hoi hoi,
Wij hebben ook alleen een douche. Bij onze jongste hadden we een speciekuip (zo'n plastic bak waar cement in wordt gemaakt. Dat werkte perfect (maar daar is je kleintjes nu nog te jong voor) dus wat wij nu hebben (inmiddels hebben we 2 kleintjes).. ik heb bij de wibra/action of kruidvat, zo'n soort winkel in ieder geval, een baby opblaaszwembadje gekocht. Zo één met maar 2 randen. Die past precies in de douchebak en eerst ging de jongste er alleen in, toen had ik zo'n ligstandaard (heb ik hier nog liggen, als je m wil hebben) en nu zitten ze er samen in, de jongste in zo'n zitstandaardje. Er zit een stop in, maar je kan m ook zo omkiepen. Ideáál!! En de meiden vinden het allebei geweldig. Het badje was E2,00.. dat scheelt een beetje met een bibabad.
Succes!
groetjes Judith

Bedankt voor alle tips! Ik ga zeker het douchen eens proberen met wipstoel/aankleedkussen in de badkamer  en op zoek naar een plastic badje dat in de doucheruimte past (goedkoper dan een bibabad, al is dat wel een goed idee).
Vandaag sinds maanden de tummytub weer eens gebruikt. Hij vond het heerlijk, maar ik vond het nadeel dat je zijn haartjes niet lekker kunt wassen.

bij onze zoon , hebben wij toen zo'n plastic ding gekocht bij de prenatal, kun je in het badje(hebben ook geen bad) doen, kan ie precies in. ik deed dan wel een washandje onder zijn hoofd omdat het dan wat zachter was,(zoontje is nu 10 en een halve maand) en je had ook gewoon je handen vrij, ideaal ding, en onze zoon is ook echt groot. maar hij vond het heerlijk liggen, ik weet de naam niet van zo'n ding, maar bij prenatal weten ze dat wel, koste iets van 8euro. heb je echt ff plezier van, laat het me weten of je het gekocht heb(of geleend) en of het beviel, groetjes.

Terug
Bovenaan