badolie niet geschikt voor zwangere vrouwen

Hoi allemaal,

Nu ik zwanger ben ga ik graag in bad, met lekkere geurtjes erbij uiteraard.

Nu heb ik via een postorderbedrijf olie gekocht voor een ontspannen aromatisch bad met als ingredienten:lavendel, vetiver, sinaasappelblaadjes.

Vlak voordat ik het in bad wilde doen zag ik erop staan dat het niet geschikt is voor zwangere vrouwen.

Heeft iemand enig idee waarom dit is??
 
hoi,
ik weet niet waarom de olie niet geschikt is voor zwangere vrouwen, maar wel dat baden wordt afgeraden in de eerste maanden.. Dit in verband met vergrote kans op miskraam als je lichaamstemperatuur verhoogt. Succes!
Stephanie (35+5)
 
Ik snap echt niet dat je niet in bad mag. Heb het nog nooit ergens zien staan maar het komt steeds op dit forum terug. Je mag in bad, naar de sauna en onder de zonnebank volgens zowel mijn huisarts als de gehele verloskundigenpraktijk!! Als je sport verhoogt je lichaamstemperatuur, als je koorts hebt verhoogt je lichaamstemperatuur. Dat mag allemaal wel en niet in bad? Onzin!! Dat zou volgens mijn vk betekenen dat je zelfs niet tegen de wind in mag fietsen want dan span je je in en verhoogt je temperatuur.
Ik heb hardstikke vaak in bad gelegen die eerste maanden omdat ik het ontzettend koud had en ben nog steeds zwanger, inmiddels al 16 weken.
Te lang in een veel te heet bad schijnt niet goed te zijn omdat je temperatuur te snel stijgt en te lang aanhoudt. Maar een kwartiertje in een lekker warm bad zodat je ontspant?? Daar is echt niets mis mee!
 
tja, iedereen denkt wat anders. Ik heb wel in al mijn boeken staan dat een bad erg wordt afgeraden, maar als jij vind dat het nergens op slaat moet je het natuurlijk gewoon doen. Iedereen gaat anders om met haar zwangerschap..
Geniet ervan!
 
Het postorderbedrijf zelf reageert erop door te vertellen dat het sterk geconcentreerde ingredienten zijn, waarvan nog nooit getest is of ze schadelijk zijn voor de vrucht, vandaar dat het erop staat.

volgens hun zou dit op al dit soort producten moeten staan van alle fabrikanten. Ik heb er echt nog nooit eerder van gehoord.
 
Hallo meiden ik ga ook gewoon in bad liggen omdat ik me te ziek en te moe voel om te douchen , ik ben 12 weken zwanger en de echo was goed.
Men zegt dat het goed is voor de ontspanning maar wel het water op lichaamstemp en niet te warm.
Ik ben zelf verpleegkundige dus van alles goed op de hoogte .
 
Er zijn zelfs onder water bevallingen. Dat schijnt heel prettig te zijn omdat je dan wat minder pijn hebt.
Het is dus gewoon onzin om te zeggen dat je niet een bad mag nemen. Ik zelf houd ervan om heet te douchen of kort (15min) in een heet bad te liggen. Ik ga zelfs met de bevalling proberen een gedeelte ervan in het bad door te brengen. Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vind en wat je normaal ook doet. Zelf ben ik niet zo'n sauna persoon dus doe ik dat nu ook niet. Zonnebank kan geen kwaad alleen kan het voorkomen dat je pigment vlekken krijgt. De een heeft hier wel last van en de ander niet. Dus dat moet je zelf uit proberen.
 
Terug
Bovenaan