Badzitje

<p>Hallo,</p><p>Onze dochter is aanstaande vrijdag 6 weken oud. Onze kraamhulp gaf aan dat we het badzitje pas vanaf 6 weken in haar badje mochten gaan gebruiken. Aangezien ze nu bijna 6 weken is, vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan gebruiken.</p><p>Hoeveel water doe ik in het bad? (tot hoe ver moet ze onder water?), kan ze er zo inzitten of moet ik er bijvoorbeeld een hydrofiel luier overheen leggen in het water om het glijden te voorkomen?</p><p>hoor graag jullie ervaringen :)</p>

Mn dochter is bijna 5 mnd maar heb m nog nooit gebruikt.. je moet je kindje toch blijven ondersteunen denk ik en dan zag ik t nut niet zo. Miss ook even testen wat je fijn vindt zelf. 

Wij vonden het badzitje ideaal en hebben er tot hij zelfstandig kon zitten gebruik van gemaakt. Het fijne er aan is dat je twee handen kan gebruiken om je kindje te wassen en niet steeds een arm onder je kindje hoeft te houden. Uiteraard belangrijk om er ten alle tijden bij te blijven en als ze nog héel klein zijn wel een vorm van ondersteuning bijvoorbeeld van het hoofdje te bieden. Op het badzitje staat een lijn tot hoe ver het water maximaal mag komen. Ik geloof dat wij het water ongeveer tot over zijn naveltje lieten komen toen hij zo klein was en een hydrofielwashandje op zijn borstje legden om niet te veel af te koelen en telkens lekker met een hand of bakje water over hem gooiden en met de andere hand hem wassen. Je kan het eens uitproberen hoe het voor jullie werkt en vindt er vanzelf een handigheid in ? of blijkt dat je het badzitje toch niets vindt. 

Mijn zoontje is 6 maanden en wij gebruiken  het pas sindsel een weekje  aangezien meneer zo actief is in bad kun je hem nog amper vast houden dus leggen we hem.daar op en zo kan ik hem met 1 hand wassen en1 hand vasthouden?

Heb je zo'n ligzitje. Of heb je echt een 'zit' zitje... Wij hebben een liggzitje en gebruiken die al vanaf 2/3 weken oud. Een zitje waar ze echt in moeten zitten mag pas later.. Ik begreep vanaf een maand of 5. Ze moeten dan echt wel redelijk goed kunnen zitten. Bij beide zitjes moet je er natuurlijk bij blijven. 

Ik heb hem ook nooit gebruikt.. wat een onding. Hij staat te verstoffen op zolder ?
Ik zag het nut er gewoon niet van in. Je kan je kindje toch nooit alleen laten, je moet er elke seconde bij blijven, ook met badzitje!
Gewoon lekker op je arm, vinden ze ook fijn.. huid op huid contact. Of mee onder de douche, heerlijk kroelen! Ieder zn ding, maar ik heb spijt dat ik dat ding gekocht heb

Wij hebben ook zo’n ligzitje voor in het badje en ik ben groot fan! Weet niet meer vanaf hoeveel weken oud ik hem heb gebruik maar al redelijk snel. Vond hem echt ideaal, ook doordat ik een peesontsteking in mijn pols had en het continu vasthouden daardoor erg zwaar was.
Mijn zoon is nu 6,5 maand en gebruik hem nog steeds. Heb hem altijd zo in het zitje gelegd en ook alleen hydrofiel washandje op zijn borst. Volgens mij staat er bij mij geen streep op tot waar te vullen  maar navel is denk een goede richtlijn. Het badje staat bij ons in de douche dus ik kan hem makkelijk bijvullen of even de stop eruit halen als er te veel/weinig is zit. Kan jij dat ook?

Ik vind m ideaal. Gebruik hem al langer hoor, vanaf 4 weken ongeveer. Ik leg er geen doek in ofzo. Natuurlijk blijf je erbij, maar je hebt lekker je handen vrij. Ze ligt er meestal in, in het grote bad. Dr zus van 3 zit er dan ook bij in.

Terug
Bovenaan