bah ik ben het zat....

ik ben morgen 37 weken zwanger en van mij mag het beginnen....de buik zit me duchtig in de weg en sinds een paar dagen komt daarbij dat mijn darmen blijkbaar in de verrukking zitten waardoor ik me niet goed voel. gister zelfs zo'n pijn dat ik dacht dat de weeen begonnen waren...helaas niks aan de hand dus..
dat mijn darmen in de verdrukking zitten snap ik niet, buik en reet zat waar ze heen kunnen uitwijken maar nee, dat doen ze niet....hahahaha
verder helpt het weer ook niet mee aan mijn humeur, bah wat een slecht weer tegen over 2 jaar terug toen onze peuters geboren werden zeg...toen de ene hittegolf achter de ander en nu de ene regenbui achter de ander...

bij controle gister bij de VK bleek dat de baarmoedermond wel al aan het verstrijken is maar dat er nog geen ontsluiting is. dat de baarmoedermond nu al aan het verstrijken is is normaal bij een 2de kind en deze termijn. kindje is ook nog niet ingedaald dus heb nog veel last van maagzuur enz...

sorry voor mijn klaagtopic maar wil onderhand alle tips wel weer om de bevalling op te wekken hihi

groetjes Veronique

bleh, ik weet ook nog hoe het was 2 jaar geleden...ik was het spuugzat toen.
Ik was het gezeul met die buik zat en het wachten... ik dronk van ellende bitterlemon omdat ze zeiden dat het sneller zou gaan (not)

En ja, het weer helpt ook niet mee aan je humeur, nee.
Nou meid, kom op, de laatste loodjes!!
Nog heeeeeeeeel even en je hebt je wondertje in je armen!

liefs
di silva

Gewoon even een dagje tuinieren. Alle planten eruit trekken en op een andere plek zetten. Heb ik vorige jaar gedaan in mijn grote voortuin (de straat liep uit want welke 40 weken zwangere vrouw gaat tuinieren haha) en 2 dagen later ben ik bevallen! Of lekker gaan zwingen op een feestje, heb ik bij mijn 1e zwangerschap gedaan toen ik 40 weken was, dag later begon de bevalling!!!

Heeeeel veel succes !!!!

gr
Marielle

Geloof me...sex helpt alleen als je er klaar voor bent! Hebt het wel om de dag gedaan die laatste weken waardoor ik elke x voorweeen kreeg. Maar helaas zakte het weer weg. Maar elke x begonnen binnen een paar uur na de sex de voorweeen! WEl erggg vermoeiend hoor haha

Oke, mag ik dan ook even klagen!??!!!

Vandaag 40 weken en 5 dagen zwanger! Tessa is ook pas na 42 weken geboren en het lijkt wel weer hetzelfde liedje te worden. Zit dus nu alweer 5 weken thuis te wachten! De baby ligt vrij hoog, waardoor ik leef op Rennies en vanilla vla. Om 1:00, 3:00 en 5:00 s'nachts moet ik naar de wc voor een milimeter plas, om 6.00 gaat de wekker voor mijn man en Tessa spookt de laatste tijd zo rond 4:00 uur. Ben dus de hele dag lekker moe!
Broeken zitten niet lekker (alleen die heerlijke joggingbroek maat XXL) en voel me echt een tientonner! Mijn onderrug begeeft het na 16:00 s'middags en als ik rustig zit krijg ik lekker een kont tegen mijn ribben aangedrukt en zitten de voetjes in mijn milt te schoppen! Mijn voeten zijn opgezwollen en loop dus het liefst op blote voeten. Het hoofdje zit muurvast in het bekken en dat waggelt niet echt lekker! Nestdrang vind ik het ergste, ik erger me overal aan en poets ineens erg veel!

Oke, genoeg geklaagd:
In feite duurt het nu niet lang meer en geniet ik ook van het feit dat ik nog zwanger ben. Tessa gaat gewoon 2 dagen naar het KDV om haar ritme (ik was de werkende mama) niet te veel te verstoren en die 2 dagen zijn echte relaxdagen voor mij. Ik volg ineens dr. Phil, Oprah, lig in een scheur om Roseanne, kijk naar alle herhalingen en kan weer eens een aantal boeken uitlezen! We ondernemen nog van alles onder het mom van "nu kan het nog" Lekker eventjes zwemmen met Tessa, naar de dierentuin, speeltuin, wandelen, boodschapjes doen, eventjes naar de stad, terrasje pikken, lekker BBQen of koken. We doen het allemaal gewoon nog om ook niet alleen maar thuis te zitten wachten.  Mijn buik past nog net tussen het fietsstoeltje en het zadel dus we fietsen ook nog wat af na het eten!

Dus probeer echt nog even te genieten, ook al is dat wel eens moeilijk (ik zit ook wel eens jankend op de bank, maar na 5 minuten pakken we de draad weer op!)

Succes met bevallen!

Lisenka mv Tessa

O ja, je vroeg tips om de bevalling op te wekken. Tja met een zwangerschap van 42 weken kan ik je die tips geloof ik niet geven, maar bij mij begon de bevalling wel spontaan na het eten van Chinees: gewoon naar een (slecht) afhaalrestaurant gaan, chinees bestellen, eten en s'nachts over je nek gaan van de bami en sate! Dat hielp om de weeen te starten!

Terug
Bovenaan