BAH...Waaom zit het zo tegen?????

A

Anoniem

Guest
tjonge jonge...zwanger worden leuk...nou ik begin er behoorlijk van te balen. Zit in de medische mallemolen, heb medicijnen gehad om de menstruatie op te wekken en de eisprong te bevorderen. Na drie dagen wordt u ongesteld...mooi niet, pas de 5e dag, maar ja ik was weer eens ongi! Moest dan op de 10e dag langs komen om te bekijken of alles een beetje goed verliep, dus ik zondag 1e paasdag naar het ziekenhuis. Zou een baarmoederfoto krijgen, maar helaas...het was allemaal nog niet goed. "Kom donderdag maar weer". En daar kun je het dan mee doen...ben daarnaast ook nog eens ziek. Het gaat fijn...Sorry hoor moest dit even kwijt. En nu heb ik dus voor donderdag een afspraak staan, weet alleen totaal niet hoe ik dat op mijn werk moet gaan lopen verklaren....heeft iemand misschien een suggestie, zit er behoorlijk mee in mijn maag!!

Liefs een wat  meisje

Hoi Mar25,

Wat akelig voor je.. En helemaal nu je je ook nog ziek voelt, dan kun
je soms zulke gevallen nog minder goed verdragen. Ik weet zo 1 2 3 ook
geen 'reden' wat je zou kunnen noemen voor op je werk, misschien een
medisch onderzoek? Je hoeft het ook niet tot in de puntjes uit te
leggen.

Succes!!!!!!!!1

He Mar

Dat valt allemaal niet mee zeg!!!! Ik neem aan dat jullie al even bezig zijn???
En ook voor de eerste??
Nou ik kan eigenlijk niet meer zeggen dan dat wij ook op de eerste zwangerschap "wachten". Maar pas drie maanden bezig. Wel kan ik me een beetje in denken dat je er behoorlijk mee zit. En dat zeg ik die pas 3 maanden bezig is!

Nou kop op meid we slepen je er wel door heen! En we hopen er het beste van.
Maar zijn er verder nog dingen waardoor je in het ziekenhuis bent beland of is dat een beetje te prive!! Dat waardeer ik ook hoor!!

Nou ik hoop je nog even te spreken Gr Moppie

Hoi meid

Ik weet precies hoe jij je voelt.
Ik heb een te langzaamwerkend schildklier. Wist dat eerst niet, kreeg heftige bloedingen. Dit ging iedere dag zo. Soms was het zo dat ik een hele jaar niet ongesteld was. Wou wel graag zwanger worden.
Na ongerustheid ben ik door de huisarts doorverwezen naar Gynacoloog. + Internist
Daar werd er ontdekt dat ik dus een te langzaamwerkende schildklier heb, en dat ik te veel aan eicellen in mijn eierstokken heb zitten.
Dat was echt balen. tegen mij werd verteld dat ik mischien na een jaar of twee, misschien langer zwanger kon raken. De vraag was of er een eisprong is.
Want ongesteld worden, wil niet zeggen dat je een eisprong heb.

Ik krijg nu med. voor.. genaamd Thyrax.Het gaat nu gelukkig goed.
Heb wel een cyclus van 41 weken, maar........... ik wordt ongesteld, ben er tevreden mee.

Ik vond het altijd moeilijk om tegen mij collega s te zeggen dat ik naar de gynacoloog moest. Soms loog ik erover.......... dus dat ik gewoon een vrije dag heb opgenomen.
Ik wou vooral niet dat mijn collega s erachter kwamen, dat ik zwanger wou worden.
Van mijn medische problemen wisten zij wel wat af.
Mijn collega s   zijn 40 jaar en ouder. Ik was toen 25 jaar. Hun zullen je altijd toch adviseren dat je nog jong bent en nog veel jaren te gaan heb. Dus een kind kun je nog uitstellen. Nu dat ik mijn eerste kind heb, en hij pas 15 maanden oud is, en ik  voor mijn tweede ga,  zit het soms echt tegen.
Stel als ik zwanger bent weet ik niet wat/hoe ik het tegen mij collega s moet zeggen.

groeten nathalie

He wat raar dat je dan pas donderdag weer terug mag komen dan ben je al weer vier dagen verder.
Ik denk dat je gewoon op je werk moet zeggen dat je naar de dokter moet of e.v.t. naar het ziekenhuis.
Het zou wel erg onbeleeft zijn om te vragen wat je daar gaat doen.
En als ze het wel vragen hou je het gewoon heel vaag. O controle........
Een onverwachte vrije dag opnemen kan niet? Moet je je vrije dagen lang van te voren aangeven?
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hoe lang had deze ongie op zich laten wachten? en welke medicijnen heb je gebruikt?
Groetjes Mariska

Wat vervelend, ik zit niet in de medische molen en baal er  soms al  van.
Ik zou het ook niet op mijn werk willen vertellen.
Ik zou zeggen dat ik naar de huisarts moet, je hoeft toch niet te zeggen waarvoor en waar je echt naartoe gaat? Of je zegt dat je naar de tandarts moet.

Groetjes,
Esprit

Hoi,

Dat zou ik ook niet op het werk willen vertellen en ik zou dan ook niet in detail treden hoor. Je moet gewoon naar de huisarts en waarom dat hoef je niet te vertellen lijkt me. En je krijgt toch wel vrij voor artsenbezoek?
Veel succes.

Groetjes,
Marije

hoi,

Het ligt er denk ik ook wel aan hoe je werkplek in elkaar zit. Ik zit in het onderwijs op een vrij grote middelbare school met een heel jong team. Er zitten momenteel 3 vrouwen en 1 echtgenote in de medische molen en iedereen weet ervan. We leven allemaal heel erg met ze mee. Als ze dus wat vaker afwezig zijn of uurtjes missen overdag, dan worden er ook geen lastige vragen gesteld, en als ze erover willen praten, dan kan dat.

Het ligt er dus wel aan in wat voor omstandigheden je werkt, maar bij ons werkt het heel prettig, er wordt op deze manier ook niet achter je rug om gespeculeerd!

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan