bah...wat is dat vervelend

A

Anoniem

Guest
Het gaat best goed met Nick op school en hij vindt het nu ook leuk alleen heeft hij het steeds over twee jongetjes die hem duwen en plagen (ik heb dit zelf 1 keer gezien op het sschoolplein) Die jongetjes zitten bij hem in de klas maar zijn bijna twee jaar ouder dan hem. Ik heb de jufrouw al een keer gevraagd of ze het in de gaten wil houden, met Nick erover praten vindt ik moeilijk omdat ik hem geen woorden in de mond wil leggen en het niet erger wil maken dan het is.
Vandaag vertelde hij huilend dat Jufrouw boos op hem was omdat hij met blokjes aan het gooien was, ik heb hem toen verteld dat hij dat ook niet mag. "ja maar A en M gooidenmet blokjes op mij" zegt hij dan.

Ik baal er flink van, mijn moedergevoel komt op zulke momenten heftig naar boven... ze moeten gewoon van mijn mannetje afblijven.

Morgen toch maar weer even met de jufrouw praten
Liefs sandra

Hiya Sandra,

Oei wat lijkt me dat moeilijk, dan zou in mij ook de leeuwin naar boven komen hoor. Da's toch jouw ventje! Je wilt er uiteraard geen big deal van maken, maar als het mocht en het was niet zo'n vreselijke gedachte dan wilde je stiekem die jochies ff knijpen als niemand het ziet.
Succes, hoop dat de Juf er wat mee kan.

Ajuus, ilja

Hey!

Ik denk dat je het prima doet zo hoor! Ik zou in ieder geval precies hetzelfde doen als nu al doet! Ik denk dat het moedergevoel op zilke moment via je oren naar buiten komt spuiten! Kom niet aan mijn mannetje....
En Ilja heeft gelijk: Ik zou ze het liefste zelf zonder dat iemand het ziet een paar blokjes naar het hoofd smijten... ( ben 1.60, en gedraag me daar soms ook naar, ik weet het....)

-X- Marieke

joh wat vervelend!
ik zou zelf het aan blijven geven bij de juf, jij bent er tenslotte niet bij.
anders eventueel nog de ouders, maar ja dat is ook niet leuk
hoop dat dat niet nodig is!

sterkte!

liefs Jenneke mv Ivar

Hoi Sandra

Oooooo, wat doe je het netjes en wat kan ik me voorstellen dat de stoom uit je oren spuit!!!! Blijven signaleren denk ik bij die juf.

Gijs gaat over 2,5 maand naar school en dit is echt hetgeen waar ik me het meest druk over kan maken: als de juf maar lief is voor hem en als ze hem maar niet plagen.........

Meid, heel veel sterkte en neem je kereltje maar lekker in bescherming hoor, hij is pas net 4!

Liefs
Susan

Even illegaal reageren (sttt ik ben aan het werk)

De juffrouw van Nick is heel lief hoor en de vorige keer toen ik had aangegeven dat ik gezien had dat ze hem heel hard duwden heeft ze smiddags in de klas besproken hoe je met elkaar omgaat Dus niet duwen, slaan enz
Ze heeft het wel opgepikt dus.

Ik heb vanmiddag nog even gepraat met Nick over school en wie zijn vriendjes zijn en telkens geeft hij aan dat die twee jongentjes niet lief zijn. Ze duwen mij en doen zo (laat zijn vuist zien) in mijn nek. Ik geloof best dat hij het verhaal misschien iets anders maakt dan het is maar als hij telkens over die twee begint dan zal er toch wat aan de hand zijn.
Morgenvroeg brengt mijn schoonmoeder naar school maar smiddags zal ik de juf er toch nog even over aanspreken.

Liefs sandra

Goed dat je het in de gaten houdt! Het breekt toch je (moeder)hart als je mannetje gepest wordt.
Groetjes Laura mv Thom

Ik kan het me zo goed voorstellen.
Je moederhart denkt,blijf met je poten van mijn kind af!
Toch ben ik van mening dat je het(tot op een bepaalde hoogte natuurlijk) door je kind zelf uit moet laten zoeken,hoe moeilijk dat als moeder zijnde ook is.
Je kan natuurlijk wel met Nick erover praten en aangeven hoe jij graag ziet hoe hij het oplost.
Misschien ben ik wel een ontaarde moeder hoor wat dat betreft,maar hij moet ook leren om voor zichzelf op te komen.
Mijn oudste  was een enorme sul wat dat dat betreft,hij liet zich alles afpakken of liet zich slaan,schoppen etc.
Ik heb toen gewoon tegen hem gezegd dat hij dan nog harder terug moet slaan,en niet bij mij moet klagen maar er wat aan moet doen.
Hij mag het wel komen vertellen natuurlijk,maar moet het zelf oplossen.
Hard misschien maar het heeft wel gewerkt.
Al is hij nog niet haantje de voorste,hij laat zich niet meer plagen!
Succes.
Groetjes Tanja.

Terug
Bovenaan