Bakerpraatje...

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik zou graag een meisje willen en was het nou dat je dan een aantal
dagen vóór je eisprong gemeenschap moet hebben, dat je dan "meer" kans
op een meisje heb?

Ik weet het niet meer . Het is misschien maar een bakerpraatje maar toch...

Hoi Mammie V

Helaas denk ik niet dat dit klopt. De man bepaald tenslotte het geslacht. Wij kunnen alleen maar meisjes krijgen. Wij hebben 2 x chromosomen. En de man heeft 1 x en 1 y chromosoom. Dus je moet tegen je partner zeggen dat hij alleen maar x zaadjes mag afvuren.

Nou helaas zal dat niet gaan. Wel heb ik op een andere site babybrabbel.org
een chineese theorie gevonden. Daar voeg je je leeftijd en de maand van bevruchting in, en dan rekenen hun uit wat je krijgt. Of dit allemaal waar is???

Mijn schoonmoeder was bij een medium geweest. Die had tegen haar verteld dat ik in Juli van dit jaar zwanger zou raken van 1 of zelfs 2 dochters. Mijn schoonmoeder weet niet dat wij volgende maand beginnen!!
Het grappige is dat als ik mijn leeftijd en de maand juli invul, dat de chineese methode dan zegt dat het een jongen wordt.   Nou ja!!

Als je eenmaal zwanger bent is het bepaalt, en dan zou ik alleen nog maar hopen op een gezond kindje. toch!!!

veel liefs Doortje

Hoi,
Er zit wel een kern van waarheid in heb ik eens gehoord. Hoe het precies zit weet ik niet maar het schijnt dat  het "mannelijke" zaad sneller is,  dus hoe dichter bij de ovulatie des te meer kans op een jongen. Het "vrouwelijke" zaad schijnt juist langer te overleven dus wanneer de ovulatie nog even op zich laat wachten heeft dat zaad meer kans.
In Groot Brittanië is er een bureau die op deze manier helpt bij geslachtsbepaling.
Maar goed, het is altijd  al een klein wonder wanneer het raak is en je kindje gezond is, blijft toch wel het belangrijkste denk ik.

hoi hoi,
Ik heb laatst ook op internet gekeken bij die chinese theorie over of het een jongen of een meisje word. Ik ben gelijk aan iedereen gaan vragen wanneer ze zwanger zijn geworden en hoe oud ze waren. Bij 9 van de 10 klopte het   wel. Ik ben toch wel erg benieuwd.
maar goed het maakt infeite niet uit of het een jongen of meissie is. zolang het maar gezond is.
liefs guppie

Ja natuurlijk is het het belangrijkste dat het kindje gezond is!!!

En als het een jongetje is maakt het ook geen zak uit, maar ik was
gewoon benieuwd en iedreen heeft denk ik wel een beetje een "voorkeur"
en dat mag best vind ik

Ik heb al een kindje dus ik heb even gekeken naar de chinese theorie en volgens die theorie zou ik een meisje krijgen en ik heb een wolk van een zoon, dus ik zet er mijn vraagtekens bij!
Ik denk dat heel veel mensen wel een voorkeur hebben voor geslacht, dat is niet zo erg als je maar even blij bent als het anders loopt, en zo gaat dat dan toch ook wel vaak.
Je bent dan als zo onder de indruk van het wonder van zwangerschap en geboorte dat geslacht helemaal niet meer belangrijk is.

Terug
Bovenaan