Bakerzak afbouwen heeft iemand hier ervaring mee?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Schrijf normaal op het forum van de november moeders, maar ik heb een groot probleem en wie weet heeft iemand van dit forum een tip. Mijn dochtertje nu bijna 5 en halve maand oud slaapt in een bakerzak. Deze wordt te klein en het leek ons dus wel eens tijd om een slaapzak te proberen, maar helaas vind ze het nog erg lastig om hier in te slapen. Ze wordt steeds wakker en huilt dan heel veel. Zielig dus. Weten jullie hoe je het beste de bakerzak kan afbouwen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of zou het na 8 mnd juist beter lukken? Ben benieuwd of iemand tips heeft.
Bedankt alvast en geniet van de mooie zonnige dag.
Groetjes,

Hallo mama van m,

Ook mijn zoontje slaapte in de bakerzak, toen hij uit de mini groeide hebben we ook zonder geprobeerd. Dit lukt echter niet, huilen huilen huilen.
Heb toen gewoon tegen mezelf gezegd: "al slaapt hij er als hij 1 is nog in, als hij maar lekker slaapt".
Heb toen dus de maxi gekocht, en ja hoor toen hij 6,5 maand oud was soms zonder geprobeerd en dit ging goed. Zo een paar dagen alleen overdag zonder en daarna ook 's nachts.
Ik moet wel zeggen dan wij hem toen een knuffel hebben gegeven, een lapje ofzo vondt hij niks. Hij moest echt iets vast kunnen houden.
Inmiddels is hij 8,5 maand oud en slaapt nooit meer in de bakerzak.

Ik denk dat je jezelf dus ook even moet afvragen wat je graag wilt, je kunt er natuurlijk mee doorgaan zonder bakerzak. Vaak moeten ze er gewoon even aan wennen.
Of je moet zeggen dat je haar gewoon nog even in de bakerzak laat liggen.

(wil eventueel de mijne wel verkopen, hij is nog zo goed als nieuw want hij heeft er dus maar één klein maandje in geslapen)

Groetjes Fennie en Jente

Hoi,

Ik ken het probleem, ik heb toen Chelsey 5 maanden was ook geprobeerd af te bouwen en het was 1 grote drama, ik wist niet dat een kindje het zolang vol kon houden om te blijven huilen!! ik heb het 2 en een halve dag geprobeerd en het werd niet minder toen dacht ik ook bij mezelf waarom wil ik afbouwen als zij er nog niet aan toe is?? En had ik ook zoiets al slaapt ze er in tot ze een jaar is als ze maar lekker slaapt.

Nu 2 weken geleden toen mijn moeder moest oppassen  zei ze  van geef eens een normale slaapzak mee dan ga ik het proberen voor je(ze weet dat ik het moeilijk vind als ze zo gaat huilen) en sindsdien slaapt ze overdag zonder!! Ze kan best nog ff huilen voor het slapen, maar het wordt steeds minder ze heeft inderdaad ook wel een knuffel omdat ze ook erg de behoefte heeft om iets vast te houden en zo houdt ze haar speen redelijk in haar mond. S nachts slaapt ze nog wel met haar bakerzak, maar dat willen we binnenkort ook proberen, maar ze sliep eerst niet echt lang overdag zonder haar zak, dus had ik zoiets dat ik het wel belangrijk vond dat ze s nachts wel goed en lang slaapt, vandaar dat wij het zo doen, maar de slaapjes overdag worden nu weer langer. Ohja Chelsey is nu 7 maanden en een week, dus ze was bijna 7 maanden toen we weer begonnen zijn met afbouwen.

Succes!!!

Groetjes Elise mv Chelsey 23-9-06

Hallo,

Ook Tijn slaapt nog altijd in een bakerzak. Hij is nu 7 maanden maar op deze manier slaapt hij het beste. Toen hij 6 maanden was zijn we begonnen met afbouwen en dit leek heel goed te gaan totdat hij na een paar dagen steeds minder en korter ging slapen. Hij werd jengeliger en huilde veel, iets wat absoluut niets voor Tijn is. Ik heb hem toen weer in de bakerzak gelegd en meneer heeft eerst eens 1,5 dag bijgslapen. Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij zo het lekkerste slaapt. Hij kan er meer op zijn buik draaien (en weer terug) en verder heb ik mijn lieve vrolijke ventje weer terug.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09)

Matthijs heeft vanaf week 4 in de bakerzak gelegen, en deze werd toen hij een maand of 6 was echt te klein. We hebben toen geprobeerd af te bouwen, wat helaas niet is gelukt. Slapeloze nachten, krijsen en veel frustratie. Toch overstag gegaan om de maxi te kopen, en hier tot vorige week nog gebruik van gemaakt (Matthijs is nu 8,5 maand). Weer de gewone slaapzak geprobeerd en zonder problemen overgeschakeld, niet eens gehuild.

Kortom:
Soms zijn kinderen er gewoon nog niet aan toe om hun vertrouwde bakerzak uit te gaan dus ik zou het gewoon nog even blijven gebruiken (marktplaats kost een 2e hand maxi niet zoveel....)

Esmeralda
ohja het CB verklaarde me voor gek, het zou gevaarlijk zijn nog zo lang in die bakerzak. Geen idee waarom er dan een maixivariant te koop is tot maat 86...

Bedankt allemaal voor jullie reakties. We laten onze kleine meid gewoon nog wat langer in de bakerzak slapen en wanneer ze wat ouder is, kan ze hopelijk zonder. Fennie, jij bood aan om jullie bakerzak te verkopen. Dit vind ik natuurlijk helemaal super. Zou jij me kunnen bellen op mijn mobiel: 06-29130008. Dan kunnen we even overleggen over hoe en wat. Alvast Bedankt! Hopelijk lees je dit berichtje vandaag nog, want onze kleine dame vind de andere zak wel erg krap worden.
Groetjes,

Hoi!

Misschien toch nog een tip, ook al ga je er nog mee door.
Mike heeft vanaf de 1e week in de SwaddleMe geslapen ook een soort bakerzak.
Toen was de grootste maat al bij weer te klein, toen hebben we een gewone slaapzak gebruikt waarvan we de armsgaten hadden dicht genaaid, meer ruimte om te bewegen maar nog wel een veilig gevoel.
Toen dat goed ging hebben we steeds bij een slaapje, meestal overdag een andere slaapzak gebruikt waarvan maar 1 armsgat dicht was en de andere dus open. Toen het bij dat ene slaapje goed ging er steeds een slaapje bij  gedaan.

Toen dat allemaal goed ging, weer begonnen met een slaapje overdag maar dan met allebei de armsgaten open en  toen ook  steeds weer slaapje erbij gedaan.

Met een maand was ie ervan af!
Wij blij, Mike ook blij, hij ligt nu zelfs zonder een slaapzak ook omdat hij kan omdraaien en nu eigenlijk het liefst op zn buik slaapt!

Misschien heb je er wat aan!
Succes!!

liefs jen

Terug
Bovenaan