bakerzak afbouwen

Wie heeft hier ervaring mee?? Help...iemand...
Sind 2 dagen slaapt ze niet meer in de bakerzak, maar het is verschrikkelijk, ze wil niet meer slapen, alleen maar huilen...echt zielig. Chelsey is nu iets meer dan 4 en een halve maand en omdat ze al rolt van rug naar buik moeten we er wel mee stoppen, maar ik vind het echt heel moeilijk...als ik morgen weer zo dag heb als vandaag en gisteren weet ik niet of ik dit kan volhouden.Nu had ik het geluk dat mijn vriend ook thuis was, maar morgen moet hij weer werken..ik zie er nu al tegen op. Ze slaapt nu in een combisleeper, ik dacht die sluit ook goed aan, maar het maakt niet uit ze vind het niks. Ik zou graag wat ervaringen van andere willen hebben, hoelang het bij jullie duurde voordat ze zonder konden slapen, en of jullie misschien wat tips hebben...alvast bedankt.

Groetjes Elise

Hoi,

Yoëll is 6,5 maand en slaapt nog steeds in zn bakerzak hoor...ook kan hij al heel lang omdraaien maar hij ligt tevens tussen een easy sleep...dat zijn van die rollen achter z`n rug en voor z`n buik...en dat gaat helemaal perfect...zo kan hij zich ook niet omrollen

Wij hebben afgelopen weekend ook geprobeerd de bakerzak uit te laten en hebben een safetsleep aangeschaft...nou ook 1 drama hij heeft een hele tijd gehuild, gekrijst etc etc dus hebben we hem snel de bakerzak weer aangedaan en meneertje sliep binnen 2 seconden...

Nou meis.....sterkte in ieder geval ik weet wat je door moet maken...

Liefs Denise

Bedankt voor je reactie, ik heb haar net weer in de zak gelegt, ik heb het nu 2 en een halve dag geprobeert, maar ze bleef huilen!! ik probeer het gewoon over een maandje nog eens. Nu slaapt ze gelukkig weer!!

Groetjes Elise

Ja kan het me heel goed voorstellen dat je het een beetje teveel werd dat gehuil......

Heb je als eens van die rollen geprobeerd....zo kunnen ze wel tot een maandje of negen blijven liggen is mij verteld.....

Halloo, wij hebben een dochtertje van nu 8 maanden, ze is ingebakerd geweest tot 5maanden. Ik vond het heel eng om aan het afbouwen te beginnen.. ze sliep immers zo goed! Maar ik wilde het toch op tijd doen omdat na 5,6 maanden ze zich echt aan de doek kunnen hechten en dat het steeds moelijker wordt om zonder te slapen. Wij hebben met hulp van een gediplomeerde(op inbakergebied) het als volgt aangepakt.
Je begint stap voor stap met afbouwen, eerst, alleen overdag, het recher armpje vrij laten en 'snachts altijd helemaal inbakeren! Dit hou je een week vol, vervolgens de tweede week het linker armpje en 'snachts weer helemaal ingepakt. Daarna overdag '"los"in bed en 'snachts een armpje los en vervolgens 'snachts beide armpjes los. Een heel verhaal en het gaat ook niet altijd even makkelijk, ik ben tussendoor ook weer even een paar stappen terug gegaan omdat het niet goed ging! Het kost echt tijd. Wat wel nog een tip is, ik heb haar nu in een slaapzak die in aan de zijkanten smaller heb genaaid, zodat ze die beter voelt om haar lijfje, net zoals de inbakerdoeken. En ze moet ook heel strak ingestopt worden. Hoop dat je er iets aan hebt, Heb zelf nu nog wel eens de neiging om de doeken weer uit de kast te halen als t effe tegenzit doei

Hoi,

Ik denk dat je kindje er nog niet aan toe is om zonder te slapen.
Ze hebben dan toch een soort van geborgenheid denk ik.
Mocht ze omrollen dan heeft ze sowieso meer bewegingsruimte als bij inbakeren... nu kan ze d'r armen in de zak nog wel bewegen.
Onze zoon rolt al een tijdje om , maar ligt in zijn bedje   altijd op zijn rug, en als er iets is dan hoor ik het aan het huiltje.

Jaimey heeft in het begin ook een bakerzak gehad, maar wij hadden hem alleen voor de nacht gebruikt, omdat wij het overdag zo min mogelijk wilde.
Op een gegeven moment toen ie wat ouder was, vondt hij het niet leuk meer om in de zak te moeten.
Hij begon een beetje te jengelen, en je zag aan zijn gezicht dat ie het niet leuk meer vondt.
Toen hebben we hem in het weekend zonder zak laten slapen .. eerst was ie er nog niet aan toe , kon weer niet slapen.
Later weer geprobeerd en toen was het goed....

Misschien kun je proberen om het overdag wat af te bouwen, en anders zou ik je baby er nog lekker in laten slapen..

Heel verhaal , maar veel succes!

groetjes kaat

Ook hier ligt Tijn nog steeds in de bakerzak, ik probeer het zo één keer in de week zonder, maar dat is echt drama!!
Ik heb het nu dus nog maar even opgegeven, alleen is Tijn bijna uit zijn bakerzak gegroeid. Gelukkg heb ik een buurvrouw die heel handig is met de naaimachine dus die is nu voor mij een bakerzak aan het maken.
Tijn kan zih overigens ook al omrollen (ook met bakerzak) maar in bed rolt hij zich niet om (of tenminste tot nu toe niet) maar dan ligt hij wel onder een dekentje. Ik heb sowieso begrepen dat ze er ook in mogen liggen als ze op hun buik kunnen draaien omdat ze de handjes kunnen gebruiken.
We zullen zien hoe lang hij hier nog in wil slapen.
Succes ermee,

groetjes Danielle

hoi hoi,

Hier een tip! Mijn zoontje heeft altijd ingebakerd geslapen en afbouwen was een ramp!
Ik doe het nu al een maand op deze manier en het werkt perfect.

Ik doe mijn zoontje in een slaapzakje met mouwtjes. Op de kamer zorg ik dat het lekker fris is (zodat ik hem goed kan instoppen). Naast elke arm heb ik een opgerolde badcape liggen (met tape omgerold) het einde van de badcape heb ik onderin zijn matras gestopt, zodat de rollen op hun plek blijven liggen. Dan  leg ik twee dekentjes heel erg strak ingestopt over mijn zoontje heen. Dan ook nog eens een kruik naast zijn rechterarmpje, met een knuffeltje tussen de spijlen, zodat de kruik blijft liggen. Zo kan hij niet met de armpjes boven de dekens uit komen en slaapt hij net zo goed als toen hij ingebakerd sliep. Bovendien is er zo geen gevaar voor als hij omrolt. Ik ben nu proberen de kruik weg te laten en zo kan ik het stap voor stap afbouwen. Als hij wat minder goed slaapt, leg ik de kruik weer terug! Ik zet hem 's nachts ook altijd een mutsje op, dat geeft hem ook een geborgen gevoel. Doe ik dat niet, dan slaapt hij ook meteen minder goed. Hopelijk hebben jullie hier wat aan..

Terug
Bovenaan