Bakerzak weglaten lukt niet.

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Zit momenteel met een probleempje en wie weet kunnen jullie me helpen. Onze kleine meid ligt al heel lang in een bakerzak en nu willen we dit afbouwen. De slaapzak al een keer geprobeerd, maar dit lukte niet. Toch gisteren maar weer geprobeerd met haar avond en nachtslaapje. Na wat kort gehuil viel ze in slaap. Vandaag overdag was het een groot drama. Ze werd steeds na een hazeslaapje weer wakker. Het vlees was zwak en ik heb haar vanmiddag in haar bakerzakje gelegd. Gevolg: ze ligt heerlijk te slapen. Wat vinden jullie moet ik doorzetten of zal ik haar overdag in haar bakerzakje laten slapen.Wanneer ze in de slaapzak ligt. Trek ze haar speen uit de mond, gaat spelen met de lakens, spijlen van het bed etc. Moeilijk he!   Overigens is mijn dochtertje 5mnd en ze kan toch niet eeuwig in haar bakerzakje liggen?
Groetjes,

Hoi,
Isis (5 maanden) heeft  ruim 9 weken ingebakert geslapen in een Pacco inbakerdoek. De eerste poging om af te bouwen ging niet goed. Dat waren 3 dagen achterelkaar 3 (beste) slaapjes, ze sliep snel in, maar was ook weer snel wakker en sliep moeilijk  verder. Toen hebben we het een week uitgesteld en op aanraden van inbaker verpleegkundige weer begonnen, 3 slaapjes met linker armpje los, 3 slaapjes met rechterarmpje los (dus 6 dagen achter elkaar) Dit viel niet tegen. Toen was ze 4 maanden en kreeg haar prikjes, we mochten haar 24 uur niet inbakeren. In een slaapzakje met lange mouwen, strak ondergestopt en.....ze sliep best goed, toen hebben we doorgezet, iedere dag 1 slaapje meer en de avond en nachten helemaal niet ingebakert, binnen een week sliep ze 'los' Enig advies wat ik wil/kan geven is als de avond en nachten goed gaan, dan niet meer in de bakerzak leggen. Overdag misschien slaapje voor slaapje, dan weer een slaapje erbij enz.
Isis gaat meer duimen dan spenen, bij het inslapen geven we een speen, maar die ligt er binnen 5 min. uit.
Veel succes, komt goed, weet ik zeker,
x Esther

Onze Jinte (4mnd) slaapt vanaf haar 2e week al ingebakerd. Op een gegeven moment wilden wij ook afbouwen (om dezelfde reden als jullie). Ook omdat we dachten dat ze haar handjes graag in haar mond wilde doen en het haar dan frustreerde als ze ingebakerd lag. Bij haar eerste prikken (met 3 mnd) moesten we wel. Dat ging gelukkig goed, echter de vlgde dag weer prijs. Kennelijk was ze er toch nog niet aan toe. Nu ze 4 mnd is en iets meer controle over haar handen heeft laten we haar overdag zonder slapen. De eerste 2 slaapjes gaan nog goed, en als ze dan te vroeg wakker wordt kan ze ook nog wat spelen in bed. Het 3e slaapje gaat slechter. En vanaf 19.00 uur bakeren we haar in voor de avond/nacht. Ze adviseerden ons nl om pas het laatst de nachtslaap eraf te doen. Ze lijkt dan ook écht opgelucht als ze om 19.00u wordt ingebakerd. Om 23.00 drinkt ze al slapende (ingebakerd)   haar fles en gaat daarmee de nacht in. Ik ken kindjes die tot wel 9 mnd 's nachts met de armen ingebakerd lagen. Het gaat écht wel over. Kijk goed naar je kind en wat ie aan kan. Dan komt het vanzelf goed, ze houden hun eigen schema aan!
 Als ze 18 zijn kunnen ze  heus zonder slapen

Teun heeft ook ingebakerd gelegen maar sliep op een gegeven moment liever op zijn buik. Nu slaapt hij dus op zijn buik en kan hij niet meer maaien met zijn armpjes en kan hij heerlijk op zijn knuisjes sabbelen. Je moet er natuurlijk zelf wel achter staan om hem op zijn buik te leggen maar bij ons werkt het super! Of je begint langzaam eerst overdag in de box op zijn buik,daarna zijn avond slaapje en ik heb hem de eerste tijd ook voor de nacht op zijn rug gelegt tot hij wakker werd en dan vlug omdraaien op zijn buik,dan sliep hij heerlijk verder.
Succes. Groetjes Mikkie.

Daisy (6,5 mnd) slaapt ook nog in de bakerzak. Ze is nog behoorlijk onrustig bij het inslapen en ik laat haar er nog lekker in slapen. Bij 7 mnd wil ik zonder proberen en als het niet gaat gewoon bij 8 mnd weer. Ik heb een maxi zak gekocht want ik zat ook te dubben toen ze uit de kleine groeide of ik een nieuwe zou kopen maar ze heeft het echt nog nodig... Geen zorgen maken hoor, het komt vanzelf wel goed.

Bedankt voor jullie reakties. De avonden nu geprobeerd en de nacht ook. Dit ging twee dagen goed, maar vannacht was het prijs. Steeds maar weer huilen. Vind het wel moeilijk hoor. Om het uit te stellen vind ik ook wel eng. Stel dat ze er maar niet vanaf komt.Ben jij hier niet bang voor Belinda? Op haar buik slapen is een idee, alleen accepteert ze dit niet. Blijft lastig....
Groetjes

Terug
Bovenaan