Bakerzak

Hallo allemaal,

Ons zoontje is inmiddels 4,5 maanden oud en is een slechte slaper. Sinds 1,5 maand gaat inbakeren niet meer, omdat de Pacco-doeken niet goed meer passen. Omdat wij als ouders toch wel erg vermoeid raakten van de gebroken nachten hebben we de Bakerzak gekocht. Ons zoontje slaapt nu 's nachts van 23.00 tot ongeveer 4.00uur en na een speen tot ongeveer 5.30uur.
Nu ben ik vandaag bij het CB geweest en zij konden "geen goedkeuring" geven aan de bakerzak omdat deze niet wetenschappelijk getest is. Tja, zullen we nu stoppen of niet?
Heeft iemand anders ervaring met de Bakerzak en de mening van het CB?

Groetjes,
Sandy
 
Hoi,
Bij ons op het CB vinden ze dit een prima bakerzak....in de buik konden ze ook nog "porren" en dat kunnen ze ook in deze bakerzak, alleen het echte wapperen en onrustige bewegingen worden zo sterk afgeremd, waardoor het kindje beter slaapt. Deze zak zou ook minder "bijwerkingen "hebben juist omdat hij niet zo strak zit.
Ik dacht alleen dat je beter niet kunt inbakeren bij kindjes van 5 mnd. , omdat deze zich kunnen gaan omrollen en zich dan niet meer zo goed  kunnen herstellen als ze met het gezichtje in het matras komen...  
Maar het fijne weet ik er ook niet van. Mijn dochtertje is 12 wk en slaapt er in elk geval heerlijk in.....en ik slaap dan ook heerlijk..
Door1
 
Hoi Sajejo,

Ik heb een zoontje van 12 weken oud. Hij is al vanaf geboorte een slechte slaper. De eerste weken sliep hij overdag wel goed maar s'nachts niet. De 3e week begon hij zelfs overdag ook slecht te slapen en huilde ontzettend veel. Omdat mijn verloskundigde bij haar laatste bezoek aan huis had geadviseerd af en toe hem op de buik in de box te leggen om zo zijn nekje te trainen deed ik dit zo 1 keer per dag. Hij viel dan wel gelijk in slaap en bleef dan ook zo liggen tot de eerstvolgende voeding. (Ik was dan wel voordurend in de buurt!) Zodra ik hem op zijn rug in bed legde dan begon hij weer na een half uur slapen flink te brullen.

Uiteindelijk toen hij zo'n anderhalve maand oud was heb ik eea aan mijn verloskundige voorgelegd (bij de nacontrole) en die zei toen dat ik hem gerust op zijn buikje kon laten slapen als hij hierdoor wel goed doorsliep. Dat heb ik dan ook vanaf die dag gedaan en sedertdien slaapt hij goed door. Overigens nu begint het dan wel weer wat minder te worden maar dat hoor ik wel vaker. echt van die hazeslaapjes overdag. S'nachts slaapt hij wel goed door.

Ik ga het je niet adviseren ook te doen gezien de meeste geen voorstanders zijn, maar je hebt nu eenmaal echte buikslapers en kennelijk is mijn zoontje er 1. Ik moet erbij zeggen dat ikzelf vroeger ook een buikslaper ben geweest. Toen was het ook verplicht om je kind op de buik te laten slapen.

Ik liet hem eerst alleen overdag op de buik slapen om te zien hoe hij het zou doen. Mijn zoontje is heel sterk in zijn nek, dat zie ik gewoon en daarom heb ik ook die stap genomen. Nu heb ik af en toe nog geprobeerd om hem om de rug te laten slapen maar dan wordt hij na 10 minuten wakker.

Ikzelf heb nu wel wat minder nachtrust want ik word een aantal keren per nacht wakker om te zien of hij nog wel goed ligt. Maar als hij erdoor beter slaapt vind ik het wel waard.

Maar nogmaals, dit is geen advies echter ik wil je enkel mijn ervaring met je delen.

Groetjes
 
Hoi,

Hier nog een moeder van een ingebakerde baby. Wij bakeren al in van toen hij ca 8 weken is. En het helpt effectief. Maar ons zoontje heeft eczeem, dus het was bij ons ook voor het krabben. Wij doen het nu nog met een doek en daarna gaat hij zijn slaapzak in, waarvan ik de armsgaten heb dichtgemaakt dus eigenlijk een bakerzak. We hebben wel een andere doek, geen Paccodoek, er zat vanonder zo'n voetenzakje aan, dat gebruikt hij wel niet meer omdat hij te groot is, maar de doek is nu vooral voor zijn armpjes, allee, we laten er nu 1 armpje uit omdat we wilen afbouwen. En dat lukt eigenlijk goed. Anders moet je eens proberen om hem in een slaapzak te doen, 1 armpje eruit en het andere armsgat dicht te maken met een veiligheidsspeld. Tenminste als je wil afbouwen he. En anders zou ik je de bakerzak wel aanraden, wij hebben er ook aan gedacht, maar omdat we 's nachts veel op moesten voor zijn tut, hebben we gekozen om er 1 armpje ook uit te laten om eventueel zijn duim te nemen. Niet dat hij dat doet, maar het is tot nu toe heel goed meegevallen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

grtjs, Bea
 
onze zoon heeft  vanaf 1 maand tot 4 maanden ingebakerd gelegen in doeken, hierna zijn wij overgestapt op de officiele bakerzak maxi. hij is nu 6 maanden en slaapt hier heerlijk ik. van 8 uur sávonds tot 7 uur s'morgens zonder wakker te worden. het cb vindt het prima ( maakt dit uit trouwens?) als hij er prima op slaapt, een tevreden ventje is ben ik ook gelukkig. Het bevalt ons dus prima. in de ontwikkeling loopt Thijs absoluut niet achter, hij lacht terwijl hij in de zak gaat! zodra hij weer los ligt rolt, draait en beweegt alles..........hij heeft het nodig even een rustpunt. Mijn ervaringen zijn dus heel goed!
 
Hoi,

Lekker je gevoel volgen! Doe ik ook en mijn meisje slaapt prima in haar bakerzak, veel beter dan in de strakke doeken. Ik gebruik de zak al vanaf dat ze 3 maanden was en het bevalt echt goed. Ik probeer wel eens een ander slaapzakje, maar daar gaan de handjes weer in haar gezichtje maaien en is de onrust weer terug, dus dan snel weer de bakerzak aan en ze slaapt gelijk weer rustig. Ik heb in het begin ook zo'n opmerking van het CB gehad over de bakerzak, maar trek me daar dus niks van aan. Wat is nu beter, goede nachtrust en slaapjes voor je kleintje of onrust en oververmoeidheid? Mijn meisje ligt nu in het ziekenhuis, met de beentjes in tractie omdat ze een heupafwijking heeft, en daar gebruik ik de zak ook (kan niet helemaal dichtritsen, maar gaat goed). De verpleegsters zeggen stuk voor stuk wat een geweldige uitvinding de zak is, de meeste kennen het niet en willen het internetadres, als tip voor andere ouders met onrustige baby's. En dit zijn toch ook mensen met verstand van kinderen dacht ik zo.
Veel nachtrust gewenst!!!

Jootje
 
Hallo,

Ook wij hebben onze dochter ingebakerd gehad vanaf dat ze 5 weken oud was. Echt ideaal en wat een uitkomst!!! Eerst hebben we haar in bakerdoeken gehad, tot ongeveer 7-8 maanden. Daarna zijn we overgegaan op de bakerzak, omdat de doeken te klein werden. Hier heeft ze tot ongeveer 11 maanden ingelegen. Toen zijn we overgestapt op een gewone slaapzak mét lange mouwen en dat ging goed!! Inmiddels is ze 1 jaar (afgelopen vrijdag) en ons prinsesje slaapt als een roosje in een gewone slaapzak zonder mouwen!!

Succes ermee

Oja, ook bij ons op het bureau mochten ze de bakerzak niet adviseren... Ik heb mijn gevoel gevolgd en heb hem toch gebruikt. Ik heb trouwens geen idee waarom ze hem niet mochten adviseren...
 
Hoi, mijn zoontje Thijs is ook ingebakerd geweest in de Pacco doeken. Hij was zo onrustig en daarmee ging hij opeens slapen. Toen hij 4 maanden was vond meneer al dat hij kon rollen, hij had echt een nieuwe hobby. Wij in paniek, wat nu? steeds minder de Pacco doek gebruikt en in het begin was het best pittig hoor maar steeds meer slaapjes zonder en nu slaapt hij alleen in een slaapzak. Ik durfde zelf de bakerzak niet te gebruiken want als ze dan gaan rollen kunnen ze hun armen niet gebruiken en komen ze met hun hoofd in het matras terecht. laat je weten   of je de bakerzak nog gebruikt? ben ik wel benieuwd naar. groetjes
 
Terug
Bovenaan