bakerzak

Ik heb even een vraag over de bakerzak. We denken erover om er 1 te kopen voor Lars omdat hij zich vaak wakker houdt door zijn maaiende armpjes. Onze oudste had hier geen last van, dus we hebben hier geen ervaring mee.
Nou wil ik graag weten of iemand van jullie een bakerzak heeft en wat jullie ervan vinden. En wat trek je je baby aan in zo'n zak? Ben zo bang dat hij het zo warm krijgt hierin.

hallo,

Ik baker Evi (8 weken) al een paar weken in, ivm hetzelfde probleem als Lars. Cb raad inbakerzakken af maar raad inbakerdoeken aan. Dat schijnt veiliger te zijn. Dit is een doek met klittenband en makkelijk om ze in te leggen. En ze mag gewoon haar kleertjes aanhouden, natuurlijk geen mutsje. Eerste paar dagen heb ik het eerst geprobeert met een katoenen luier, om te kijken of het wel echt hielp. Bij Evi werkt het heel goed, slaapt veel meer, is uitgeruster en wij ook.  Kijk eens op www.pacco.nl .

succes,
ik hoor we eens van je of het werkt bij Lars,

groetjes Sonja en Evi

Hoi,

Ik heb een zoontje van negen weken en vanaf de derde week slaapt hij in de bakerzak. Ook hij sliep steeds maar heel kort omdat hij wakker werd van zijn eigen armen. Sinds hij in de bakerzak ligt, slaapt hij heerlijk door. Niet alleen lekker voor hem, maar ook voor onszelf.

De bakerzak is van een heel dunne stof, dus ik kleed hem niet koeler aan. Gewoon sokjes, een broekje en zijn truitje.

Ik kan de bakerzak dus echt aanraden. Hij is prijzig, maar het geld is het absoluut waard!!! We hebben het geprobeerd om hem zonder zak te laten slapen, maar dan wordt hij toch weer van zijn eigen armen wakker. Zodra hij zijn armen beter onder controle heeft, gaan we het gebruik van de zak langzaam afbouwen.

Groetjes,
Daniëlle

hoi

Indy heeft ook even in de bakerzak geslapen en die trok ik gewoon haar normale kleertjes aan, geen mutsje ofzo omdat de warmte alleen nog maar via het hoofdje weg kan.

Hoi, hoi,

Ons cb vindt bakerzakken prima, hoor! Wij mogen trouwens niet eens inbakeren vanwege problemen met de werveltjes. Ook als je kind (mogelijk) problemen met zijn heupjes heeft, mag je niet inbakeren met doeken.

Maar wij zijn erg enthousiast. Ons woelwatertje trapte zichzelf juist steeds bloot, dus dan is zo'n extra laagje wel lekker. En het is erg dunne stof, dus de overtollige warmte raken ze wel kwijt. Geen dikke trui aantrekken, maar gewoon een dunner truitje/t-shirt met lange mouwen en dan zit het eerlijk! Katoenen dekentje erover (of een capeje erbij bestellen) en slapen maar!

Liefs,

Eveline

Hoi Kat,
Ik heb een bakerzak gekocht, meteen nadat mijn zoontje één keer zichzelf wakker had gehouden met zijn armpjes. Omdat iedereen het aanraadde. Gelukkig bleef het maar bij één keer en bleek Joey hem helemaal niet nodig te hebben. Nu zit ik alleen met een bakerzak die nog helemaal nieuw is en niet eens uit de verpakking gehaald is. Ik had alleen de enveloppe opengemaakt. Als jij besluit er één te kopen, dan mag je die van mij overnemen, hoor. Omdat hij nog helemaal nieuw (en in gesloten verpakking) is, haal ik niet veel van de prijs af, maar als je hem wilt hebben is hij voor 35euro inclusief verzendkosten van jou. Heb je in elk geval de verzendkosten gratis.
Laat het me maar even weten: mianman@wanadoo.nl

hoi katja
heb je al geprobeert om je  baby in bed te leggen met haar armen naast haar lichaam en dan de dekens heel strak (niet te natuurlijk) vast te maken? ik weet niet hoe onrustig ze is . misschien is dit al genoeg om haar rustig te krijgen.
sucses

Terug
Bovenaan