bakerzak

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal de naam zegt het al wie heeft er ervaring met een bakerzak? zoals ik het begrepen heb is het een soort vervanging van de inbakerdoeken   je hebt ze in mini 56-68 en maxi 68-86 bij de 1 lees ik dat je het na 5 maanden moet afbouwen bij de ander lees ik dat je het tot een jaar mag gebruiken ik heb zelf namelijk een dochtertje van 5 maanden die slecht slaapt erg huilerig is en erg onrustig ik heb haar weer eens ingebakerd en ze lijkt nu tevreden al moet ik het nog ff afwachten haha in ieder geval heeft ze dit al 2 maanden niet meer gedaan uren achter elkaar geslapen dus ik zit te denken aan zon bakerzak het is een soort slaapzak maar de armpjes zitten binnenboord aangezien ze goed kan rollen durf ik snachts de inbakerdoeken niet meer te gebruiken...    

esmee

Hoi,

Ik heb mijn zoontje ook vanaf 2 weken ingebakerd, omdat hij erg onrustig was en veel met zijn armpjes maaide en heel weinig sliep. Dit werkte echt heel goed.
Maar op een gegeven moment wurmde die zijn eigen los, zodat die weer heel vaak wakker werd.
En toen las ik in de ouders van nu over de bakerzak, ik heb toen op de site gekeken en hem besteld, Wel duur maar we dachten als het werkt dan hebben we dat er graag voor over. En het werkte, het bevalt heel erg goed. Hij kan nu wat meer bewegen dan toen die ingebakerd  was  omdat die wat meer ruimte heeft.
Mijn zoontje is nu 7 maanden en lig er nog steeds in, als ik hem de zak niet aandoet kan hij niet in slaap komen. Ik doe zijn dekens er strak overheen en hij heeft zich nog niet in bed omgedraait. En hij kan zich ook in zijn zak omdraaien, heb ik al eens geprobeerd!
Ik heb de grootste maat van de bakerzak. Maar Lenn was denk een maand of 4,5 toen ik hem in de bakerzak deed.
succes ermee!

groetjes

Hoi Esmee,

Ik had gereageerd op je andere topic, ook met de bakerzak heb ik ervaring ;)
Eerst bakerde ik Birgit in in de pacco inbakerdoeken, deze zijn ook erg strak, toen ze hier uitgroeide en zich erg ging verzetten heb ik ook gekozen voor de inbakerzak, ik vond dit een mooie overgang. Ze heeft meer bewegingsvrijheid met haar armpjes, en ze kan (weliswaar door de zak heen) zuigen op haar handjes. Maar als ze onrustig slaapt en maait met haar armen wordt ze er niet wakker van. Ook kunnen ze zich afzetten met de armpjes als ze om mochten rollen, dus kunnen ze zich nog wel wat bewegen... het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze op de buik liggen!

Ik ben met de bakerzak begonnen toen Birgit 5 mnd was, ze is nu 7,5 mnd en slaapt er nog in, ik ga binnenkort wel afbouwen (open tornen en 1 armpje eruit) omdat ze zich al een keer heeft omgedraaid. Ik hou het wel goed in de gaten nu.. maar ze had toen wel haar hoofd omhoog en liet van zich horen. Ook stop ik haar extra straks in met een lakentje dat ze zich in haar slaap niet zomaar omrolt.

Er staat op hun website idd dat je met 6 mnd moet afbouwen, maar de vrouw waarvan ik ze kocht vertelde dat zij er zelfs 2 zelf gemaakt had in een nog grotere maat omdat haar zoontje ze zo fijn vond. Ik denk niet dat het echt kwaad kan omdat ze toch nog kunnen bewegen, maar ze moeten dat wel vermelden om zichzelf in te dekken.

Ik heb de maxi gekocht, Birgit paste toen net in 68, maar als je m aan de onder kant met een touwtje dichtknoopt gaat t prima hoor.

Ook is het handig om eens op marktplaats te kijken, ik heb de mijne daar ook gekocht, 2 voor 25 euro. Nieuw zijn ze zo'n 55 euro en het is erg handig om er 2 te hebben! Normaal ben ik van de nieuwe spullen maar ik vond het wel erg duur..

Ik ben er tevreden over iig!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Evelien

Hier ook ervaring met zowel bakerdoeken als bakerszak oftewel tegenwoordig puck a baby geloof ik??

Ik had de mini en daar groeide hij uit, toen de maxi aangeschaft (1 nieuw en 1 via marktplaats). Hij is nu bijna 7 maanden en ligt er nog in.

Ik heb geprobeerd af te bouwen maar hij ging er heeelllll slecht door slapen en dat terwijl hij snachts gewoon lekker doorslaapt normaal. Dus toen weer begonnen en hij is t oude mannetje weer, lekker slapen enz.

Elke dag proberen we een slaapje in een gewone slaapzak, soms lukt het en soms niet.

Ga volgende maand weer proberen af te bouwen, ik vertrouw erop dat Thijn zelf aangeeft wanneer hij er een beetje aan toe is.

Groetjes

Terug
Bovenaan