Bakerzak?

Yara ligt nu 's nacht ingebakerd te slapen, maar deze doek zal ik niet zo heel lang meer kunnen gebruiken. Nu denk ik er over om een bakerzak aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen met de bakerzak???

Liefs Andrea

Ik heb wel ergens gelezen dat een baby moet wennen aan de overstap van inbakeren naar de bakerzak, volgens mij staat daar op de website www.bakerzak.nl iets over. Een bakerzak zit een stuk losser dan bakerdoeken.
Lynn gebruikt ook de bakerzak (duh, had je vast al gezien). In het begin was ik niet echt overtuigd van het nut, maar ik denk dat zij ook gewoon eerst even moest wennen. Ik had 'm voor Lynn gekocht omdat ze niet in slaap kon komen door haar zwaaiende armen. Ze zwaaide als ze moe was of als ze ergens van schrok (lieve zus Kyna) en dan hield ze zichzelf wakker.
Na een paar dagen wennen, werd Lynn al rustig als ik haar in de bakerzak legde. Nu heeft ze zelfs niet altijd meer haar speentje nodig om in slaap te komen. Ik merk wel dat ze nu op haar handjes wil sabbelen en dat gaat niet zo goed met die zak. Dat doet ze dan in haar slaap, maar ze wordt er ook weer niet wakker van als het niet lukt.
Ik ben er dus erg tevreden over!

Hèhè, eindelijk gelukt om te reageren... het forum spoort soms echt niet...

Hoi Andrea!

Toevallig ben ik ook aan het experimenteren met een 'bakerzak': dwz een slaapzakje waarvan ikzelf de armsgaten heb dichtgestikt...hihi... Daantje ligt tot nu toe ook ingebakerd, en dat werkt heel goed voor haar. Vandaag bij de intake van het KDV blijkt dat ze daar Daantje niet mogen inbakeren vanwege veiligheidsoverwegingen (snap niet precies, maar goed). Dus net maar even te slapen gelegd in haar 'bakerzak;   (dat doen ze wèl bij het KDV). Tot nu toe nog geen succes. Uit ellende toch maar weer ingebakerd en binnen 1 minuut stil!! ahum...

Laat ik maar hopen dat het wennen is... ze kan veel meer bewegen ineens. Morgen weer eens proberen, op de site van de bakerzak staat inderdaad dat het wennen is.. Ik ga nu gewoon proberen het middagslaapje in de bakerzak te doen.

Misschien gaat het bij Yara super! Elk kind is anders. Als je ook zelf een slaapzakje dichtnaait heb je in ieder geval niet de kosten..Succes in ieder geval!

Groetjes
Astrid

Bij een slaapzakje de armsgaten dichtnaaien, is niet echt veilig! Wat gek dat ze dat op het kdv wel accepteren en inbakeren niet?! 's Nachts kan een baby zich naar beneden wurmen, zodat het hoofdje in de slaapzak verdwijnt. Daarom zit er bij de 'echte' bakerzak ook een hesje in, dan kan dat niet gebeuren.

Nee, om een slaapzakje de armen dicht te naaien lijkt mij ook geen verstandige oplossing. Zeeeer gevaarlijk zelfs! Ik zou dit ook niet meer gebruiken.
In de originele bakerzak zit binnenin een hesje, dit voorkomt dat je baby met zijn of haar hoofdje verdwijnt in de slaapzak.
Wij gebruiken trouwens ook de bakerzak en we zijn ook zeer tevreden, Katie maaide ook met haar armen en nu ligt ze heerlijk rustig. ze kan wel haar armen bewegen want het zit niet strak en ook kan ook haar beentjes bewegen.
Hier dus ook een tevreden klant.

Groeten Mickey

hoi,

ook ik heb goede ervaringen met het gebruik van de bakerzak....
gewoon toch meer geborgenheid en ze slaapt er goed in.
Pas was hij nog niet helemaal droog en moest ze dus zonder bakerzak slapen....mooi dat ze t niet deed.
Zou absoluut niet zelf zo'n slaapzak dichtnaaien,daarin kunnen ze met een beetje bewegen in verdwijnen....
Zeer gevaarlijk!!

groet danielle

Hoi,

Ja, wij zijn ook heel tevreden over de bakerzak. Ruben had ook van die maai armen maar ligt nu heerlijk te slapen. Omdat hij nu niet met zijn armen kan bewegen ligt hij met z'n hoofd te schudden als hij in slaap valt. Hij vecht echt tegen de slaap maar door de bakerzak gaat dit een stuk sneller.

Groetjes Diana

Terug
Bovenaan