Wij hebben de vogue supreme. Ruim 2 jaar terug gekocht. Dochters zijn nu 4.5 en 2.5 en nummer 3 is onderweg!
Ik ben er heel blij mee, we gebruiken m bijna dagelijks. Door de bakfiets hebben we nu nog maar 1 auto en dat gaat prima. De kinderen vinden de bakfiets leuk. We wonen in de polder, 2-4km van school/winkel etc, dus dat zijn leuke ritjes om met de bakfiets te doen en kost me 10 minuten.
Elektrisch is zeker een must ja, want anders trap je je echt verloren. In een elektrische bakfiets kost trappen amper moeite. Ook in regen of harde wind fietsen we gewoon. De kids zitten droog en warm, en zelf zit je redelijk verscholen achter de huif dus ook beschut.
In de zomer kan de huif er makkelijk af, heerlijk! Ik vind een 3wieler wel fijn, biedt stevigheid en geeft me meer vertrouwen. Er kunnen prima 4 kindjes in, of 2 en de maxi cosi.
Buggy, boodschappen, alles gooien we erin. Heerlijk.
Tip: ga proef fietsen! Wij zijn bij bakfiets loods in Papendrecht geweest, konden daar van alles uitproberen. Ideaal.
Een babboe werd hier afgeraden, is van hout en ze zijn behoorlijk snel stuk als ik ervaringen lees. In de kinderopvang waar ik werk hadden we ook een babboe, binnen een jaar was er van alles mis mee en was het hout al aan het uitzetten door de regenbuien etc. Ik vind de vogue echt een fijne stevige fiets, ideaal voor een gezin en als je veel spullen wilt meenemen. Hij fietst heerlijk en in de 2.5 jaar dat wij 'm hebben, hebben we nooit iets gehad wat heel veel geld kostte qua onderhoud. Elk jaar krijgt ie een beurt bij de fietsenmaker.
En de gewone fiets gebruiken we amper meer, de bakfiets is zoooo heerlijk!!