bakfiets of mamafiets

Hoi Dames.

Even een vraagje.

Wat hebben of willen jullie een bakfiets of een mamafiets. En als jullie deze al   hebben hoe bevalt dat.

De vakantiecentjes zijn nl. weer binnen en nu wil ik een van de twee gaan kopen maar ik sta nog enigzins in dubio. Ik wil graag een bakfiets maar vraag me af of dit lekker fiets en hoe zit het met stallen en nog belangerijker ze schijnen er diefstal gevoelig te zijn.

Graag jullie mening. Alvast bedankt.

Gr. Patricia.

Hoi Patricia,

Ik heb van het weekend de batavus Mambo gekocht. Heb hem nog niet hier maar vind hem helemaal geweldig. Voor mij een moederfiets dus, maar wij willen wel maar 1 kind. Kan me voorstellen als je er meer hebt/wilt dat je dan een bakfiets kiest.

liefs

Linda

ik heb zelf ook een mama fiets (gazelle bloom) en vind het helemaal geweldig.
De buurvrouw heeft 2 kindjes (en een hond) en die heeft een bakfiets. Ze fietst hier alleen vrij weinig op, omdat ze vrij zwaar zijn.
Ik zou dus zeggen ga eens rond kijken en vooral ga eens fietsen op zowel een moeder als bakfiets.
Je ziet de bakfietsen wel steeds meer, dus zal dan ook wel lekker fietsen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel gaaf vind hoor een bakfiets, maar ja wij hebben daar geen ruimte voor.
Succes ermee.

groetjes daan

Hoi Patricia,

Hier een bakfietsmama !

Ik heb een bakfiets cargo long (zie www.bakfiets.nl) en die bevalt prima. Het is een bakfiest met twee wielen en fiets perfect. Je bent wel erg lang en dat is natuurlijk ff wennen. Ik heb er al heel veel plezier van gehad. Isabelle heeft er altijd met de maxicosi ingestaan. In de winter gebruikte ik de tent om haar droog en warm te vervoeren. Nu zit ze in een gewoon fietsstoeltje die we op het bankje (zit er standaard in) hebben bevestigd. We hebben samen dikke lol op de fiets!

Wij hebben gekozen voor een bakfiets omdat we in het centrum wonen en ik alles zo'n beetje op de fiets doe. Vooral bij de komst van een tweede is de fiets ideaal. Eén kindje kan in de maxicosi mee en een tweede kindje kan op het bankje zitten of met een zitje achterop. En verder vind ik het gewoon fun.

Mijn fiets staat altijd buiten op plaats. Daar kunnen ze goed tegen omdat ze bij de fabrikant er vanuit gaan dat zo'n fiets niet bij iedereen in de schuur past. Ik heb m'n fiets goed verzekerd en zet 'm overal neer met een goed hangslot. Ook ben ik verzekerd tegen vernielingen aan de bak of tent.

Misschien heb je iets aan mijn info!

Succes met de keuze.

Groetjes Linda

Hier ook een supertrotse bakfiets mama! Ik heb er een met 2 wielen voor, zo blijf je gewoon stabiel als je een kluchtje op gaat, want ja het is iets meer trappen!
Maar zo gaaf, en goed te doen hoor, heb er een apart stoeltje ook bij waar ze heerlijk in zit, als een prinsesje!
wat ik zo heerlijk vindt is dat ik alle boodschappen er zo in kan gooien, ik doe er zelfs de grote boodschappen mee! manlief is vaak druk klussen in tuin en huis, waardoor ik dan de boodschappen doe, het ziet er niet uit, maar er gaat zelfs een kratje bier in mee haha!
En zij vindt het helemaal geweldig! Ik vond hem wel wat saai, en heb hem dus zelf beschilderd, wat ik zo leuk vond, dat ik erover na zit te denken om ook andere bakfietsen te beschilderen!
nou succes met kiezen!

Hoi,

Wij hebben een fietskar. Er kan maar één kindje in, maar daar hebben we bewust voor gekozen. Hij is daardoor lekker smal en dat is handig als je hem gebruikt als 'buggy', want als je er niet mee fietst, dan kun je er twee extra wieltjes onder zetten en dan kun je er prima mee rijden.
We hadden hem al voor Eva, maar die ging er pas in toen ze groot genoeg was om te zitten. Bas ging er voor het eerst in toen hij 8 weken was. Er zat toen een soort hangmatje in.
Wel zou ik een veilige nemen (en in die van de Hema bijvoorbeeld heb ik niet zo veel vertrouwen). Wij hebben ons goed laten adviseren. Mijn man gaat graag mountainbiken. We hebben een fietskar die daar ook achter kan:

Ze hebben al heel wat kilometers gefietst zo. Eva is nu 3,5, maar past nog steeds prima in de kar. Hij gaat dan ook weer mee naar Italië, zodat zij samen met papa (of misschien Bas ook een keer) weer kan gaan fietsen.
Zowel Eva als Bas slapen trouwens ook prima in de kar.

Je hoort vaak dat mensen een fietskar gevaarlijk vinden omdat ze bang zijn dat andere hem niet zouden zien. Daar is wel iets voor te zeggen, maar je let gewoon extra op als je hem achter de fiets hebt hangen. Laten we eerlijk zijn.... als je de kindjes gewoon op de fietst hebt en je wordt aangereden, dan ben je ook nergens (ik hoop natuurlijk dat ons zoeits nooit gebeurd).

Het enige grote nadeel is dat je minder zicht op de kinderen hebt als ze achter de fiets hangen. Ik heb sinds kort een fietsstoeltje voor Bas voor op de fiets en ik merk nu dat het best gezellig is. Lekker saampjes kletsen!

Succes met kiezen.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan