Bakfiets urban arrow en peuterschaal

Hoi hoi,

Wij hebben een bakfiets, urban arrow, en onze jongste is nu 15 maanden en uit zijn autostoeltje gegroeid (tot nu zat hij daarmee in de bakfiets). Nu kan je een peuterschaal aanschaffen maar ik zie dat deze tot 18 maanden gaat dus dan zou ik voor 3 maanden nog best wat geld moeten uitgeven (op marktplaats niet te vinden in de buurt). Wat zijn jullie ervaringen? En wanneer kan de kleine zelf op het bankje zitten?
 
Hangt ook van je kind af en hoe lang hij al zit. Onze jongste zat pas rond een jaar. Wij hebben zelf een autostoeltje dat tot 18 maanden /13kg/86cm gaat, waar hij nog prima in past (kindje iets kleiner dan gemiddeld). Is hij er echt uit gegroeid, als in zit niet comfortabel, of alleen qua specificaties? Want je kan best overwegen in mijn ogen om hem langer in de autostoel op de bakfiets mee te nemen. Kijk, specificaties qua gewicht zeggen iets over veiligheid in een auto met botstesten.  Bij een ongeval (hopelijk nooit natuurlijk)  op een fiets zijn de krachten die zikn lichaam op de stoel en riempjes uitoefent veel lager dan in een auto. Dan zit hij in mijn ogen veiliger in een autostoel waar hij volgens gewicht uitgegroeid is, dan op een bankje. 
Ik overweeg (heb een andere bakfiets overigens) om als hij niet meer comfortabel in de autostoel zit, een fietsstoeltje op één of andere veilige manier op het bankje te monteren; heb ik ergens gelezen dat meer ouders dat doen. Kijken of dat überhaupt werkt qua breedte van het bankje en onze oudste die er ook nog op zit.
 
Terug
Bovenaan