<p>Hoi Allemaal.</p><p> </p><p>Ik ben benieuwd maar jullie ervaringen over een bakfiets (elektrisch) en een fietskar.</p><p>En wat de voor- en nadelen zijn. En welk merk goed bevalt.</p><p>Ik zit nl zelf heel erg te twijfelen. Zie in allebei de voor- en nadelen. Bij mn 1e heb ik een aantal maanden een fietskar gebruikt. Dat vond ik fijn, echter is die een keer op een stoeprand geknald en daardoor over de kop gegaan. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar daarna voelde het niet meer vertrouwd/ goed en heb ik de kar weg gedaan.</p><p>Nu ben ik zwanger van de 2e. De 1e is nu 3jaar en we fietsen in de mooie maanden veel. Hij zit nu inmiddels achterop de fiets maar straks met een baby moet ik voor de eerste maanden wat anders verzinnen. Ga ik weer voor een fietskar. Of toch liever de wat steviger bakfiets. </p><p>Mijn voor- en nadelen (zijn er niet veel)</p><p>Bakfiets: kindjes voor in zicht, ook voor oudere/ grotere kindjes geschikt. Maar omdat t elektrisch moet zijn wel prijzig. En als de baby in slaap is gevallen moet je hem over tillen in een kinderwagen.</p><p>Fietskar: handig dat je er een ook een wandelwagen van kan maken en dus kan afkoppelen. Goedkoper dan bakfiets. Past achter elke fiets dus ook voor mijn man te gebruiken. Maar kindjes achter in je dus weinig zicht/contact. Gaat tot een bepaalde leeftijd/lengte dus misschien alsnog snel overbodig...</p><p>Ik hoor graag jullie advies</p>