Balans tussen werken en kinderopvang?

Hallo allemaal!
Ik ben net begonnen met de zoektocht naar kinderopvang (woon in Italie, vandaar dat ik er niet heel vroeg bij hoefde te zijn :-D), maar ben er nog niet over uit hoeveel minder ik wil gaan werken en hoeveel uren/dagen ons kindje naar de opvang zou moeten. Het liefst zou ik halve dagen werken, maar dan gaan we er financieel gezien wel veel op achteruit (het werkt hier zo dat hoe meer uren je je kind naar de opvang brengt, hoe voordeliger het uiteindelijk is per uur.. ). Hoe hebben jullie de juiste balans tussen werken en kinderopvang gevonden? Oja, voor mn vriend is de optie om minder te werken niet aanwezig..
Alle reacties zijn welkom!
Ciao!

Ik heb een eigen zaak (schoonheidssalon) en werk op maandag en donderdag op een lokatie die ik huur, en op deze twee dagen hebben wij het KDV 9:00-17:00 Op dinsdag en woensdag werk ik in mijn salon aan huis en willen mijn ouders een paar uurtjes oppassen. Ik kan natuurlijk de klanten zoveel mogelijk op 1 dag plannen! Dit is natuurlijk wel luxe.
Misschien is het een idee om bv een vriendin die ook kindjes heeft voor te stellen om om elkaars kids te passen? succes!
Groetjes

Ik werk nu 38 uur (om de week middag vrij) maar ga minder werken namelijk 24 uur (3 hele dagen)

Ik vind 3 dagen werken ook wel genoeg persoonlijk, anders ben ik meer aan het werk dan ik mijn kind zie. Maar dat is voor iedereen verschilllend natuurlijk.

Mijn vriend kan ook niet makkelijk minder werken, al zou hij het wel graag willen. Maar wie weet kan dat in de toekomst wel.

We hebben nu 1 dag kinderdagverblijf en de andere 2 dagen willen mijn ouders/schoonouders oppassen.

bij is het zo dat mn ouders en schoonouders oppassen mocht dit later te veel zn dan zoek ik een gastouder aan huis.

mss idee voor jou??
(wat leuk dat je in italie woont nicht van mn vriend woont daar ook al jaren :)

gaan we dan ook elk jaar heen op vakantie dus jaar dus niet hihi

ik werk momenteel 36 uur per week (4 dagen) en ik ga na de bevalling 27 uur werken (3 dagen) dus 1 dag minder.
Mijn kindje gaat voor 3 dagen naar de kinderopvang. Ik heb geen andere keus. Ik werk zelf als leidster op een kinderdagverblijf dus ik weet wel ongeveer hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Terug
Bovenaan