Balans zoeken werk en privé

<p>Hallo moeders,</p><p>ik zal mijn hersenspinsel kort proberen te omschrijven. Ik ben een moeder met een zoontje van 6 jaar. Ik ben pas getrouwd met mijn soulmate welke niet de vader is van mijn zoontje. Hij is zelf wat ouder en heeft een zoon van 21. We twijfelen over een kind samen. Zijn leeftijd en mijn werk speelt een rol in de beslissing. Ik hèb nog geen balans in me werk en privé leven. Ik werk 3 dagen maar er wordt veel van me verwacht. Ik wil misschien wat anders. We zitten in dubio over wat te doen…. Wel baby/geen baby? Ander werk? Zelfde werk? Vanwege de leeftijd van mijn man voel ik wel druk om te moeten beslissen. <br /><br /></p><p>wie heeft er ook zoiets meegemaakt of heeft advies? <br /><br /></p><p>groetjes mama</p>

Wat lastig voor jullie. Ik ben zelf nog erg zoekende in werk prive balans dus snap de keuzestress de wel. 

Kan het niet allemaal tegelijk? Een zwangerschap kan even duren soms. En intussen kan je kijken naar een andere baan. Dan heb je namelijk de mogelijkheid een baan te zoeken aan de hand van de routine en balans die je wilt. 

Hoihoi, lastig zeg.
Wat vooral belangrijk is, is dat jullie er allebei achter staan dat jullie samen voor een kindje gaan. Als dat zo is, kan je elkaar ook steunen in het vinden van een balans. Je werkt nu 3 dagen, kunnen jullie de zorg en werk zo verdelen dat jullie bijv. allebei 4 dagen gaan werken?
Wil je van baan veranderen en daarvoor nog een opleiding doen? Heb je al eens met een loopbaancoach gesproken? Hoe ziet in jouw ogen een goede prive werk balans eruit?
Je schrijft alleen over het leeftijdsverschil, niet over hoe oud jullie zijn? Ben je bang dat je man straks te oud is om nog vruchtbaar te zijn, of dat hij een vader op leeftijd is? Hoe kijkt hij daar tegenaan? Er zijn idd iets meer risico's als de vader ouder is, wellicht kan een gyneacoloog jullie daar meer over vertellen?
Denk dat het vooral belangrijk is dat jullie je worstelingen en twijfels uitspreken en samen verschillende opties bekijken. Het kan ook heel leuk zijn om met je soulmate (gefeliciteerd) zo'n avontuur aan te gaan, probeer het ook op die manier te bekijken. Jullie hebben allebei al een kind, dus jullie weten iniedergeval wat er op je afkomt bij het zorgen voor een baby etc.
Hoop dat je met deze vragen weer een stapje verder komt. Veel succes!

Terug
Bovenaan