balen van dat onregelmatige

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

ik lees al een tijdje mee, maar durfde me niet in de discussie te mengen. Bang dat ik me dan toch te veel ga focussen op zwanger worden en dat het daardoor wellicht langer gaat duren. Maar nu dan toch maar.
Ik heb in december een miskraam gehad en heb in de periode daarna super extreme stress en emoties (misschien dat ik dat ooit nog wel vertel) waardoor ik pas weer in juli voor het eerst ongesteld werd, 4 weken later weer. En toen ineens pas weer na bijna 6 weken. En nu zijn er 4,5 week voorbij en weer niets te  merken. Toch maar testje gedaan, je weet nooit, we hebben flink ons best gedaan, maar helaas.
Ik word gek van het feit dat ik geen regelmaat kan ontdekken. Zo weet ik toch nooit wanneer we het beste kunnen klussen.
Ik ga zodra ik ongesteld word toch maar ovulatiestrips kopen, dan krijg ik wellicht een beeld van wanneer ik een eisprong heb.
We gaan overigens voor ons derde kindje en mijn man heeft zoiets van komt het komt het en anders is het ook goed. Dus strips en zo vindt hij onzin. Maar ik wil zo graag en ik ben bijna 37 en voel dat ook als een tijdsdruk.
Nou, even mijn verhaal kwijt.

groetjes, keesje

Hoi Keesje,

Wat is je verhaal voor een deel herkenbaar! Ik lees ook alweer een tijdje mee, maar wil me ook niet alleen maar focussen op het zwanger willen worden: we hebben al een kindje en we willen graag een tweede. Bij de eerste was het in de eerste ronde (na 10 jaar pil!) raak, nu zitten we al in ronde 11. Snapte er helemaal niets van, altijd zo regelmatige cyclus, maar sinds ik weer ongesteld wordt na de geboorte van ons kindje (heb lang BV gegeven) is het maar vreemd. Cyclussen van 35 dagen, 26 dagen, 40 dagen, 28 dagen. Om af en toe gek van te worden! Ook al een ovulatietest geprobeerd en daar werd ik nog onrustiger van aangezien de test geen enkele keer positief bleek te zijn! We proberen nu niet alleen te focussen op het zwager worden, maar te genieten van ons gezinnetje, al is het wel eens moeilijk! Dus probeer te genieten he!

Soucky

Hoi,

Gek is dat he, na een regelmatige cyclus vóór je zwangerschap, kan het  daarna ineens een hele puinhoop worden.
Wij willen in december voor ons tweede kindje gaan, en ook ik ben wel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn.
Voor mijn zwangerschap had ik altijd een cyclus van 28 dagen maar na de bevalling kwam die regelmaat niet meer terug.
Nu ben ik inmiddels alweer een poosje aan de anticonceptie dus ik weet niet hoe het straks zal zijn, spannend hoor.
Maar wat hormonen wel niet met je lijf kunnen doen he?
Sterkte, en ik hoop dat je snel in verwachting mag raken!

Liefs Anna

Terug
Bovenaan