Balen

Beste Allemaal,

We zullen ons even voorstellen, Joost 30 jaar, Susanne 30 jaar, gelukkig getrouwd en een schat van een dochter.... We hadden nooit gedacht dat we op een forum als deze zouden gaan kijken.... in 2001 hadden we besloten dat we graag kinderen wilden... na 8 maanden is Susanne zwanger geworden. Na een beroerde zwangerschap hebben we op 14-07-2002 een pracht van een dochter gekregen. Na enige tijd hadden we er bewust voor gekozen om het maar weer eens rustig te gaan proberen... het zou wel even duren dus....Helaas tot op dit moment nog niet in blijde verwachting. mei 2004 onderzoeken gehad. Bij Susanne was alles oke. Alleen bij mij helaas niet, mijn kwaliteit sperma is/was erg slecht. De gyn heeft ons doorgestuurd naar een fertiliteitsteam in Breda (amphia ziekenhuis)daar hebben we een intakegesprek gehad en had de behandelend arts besloten om nog een semenanalyse uit te laten voeren... Uitslag: nog slechter dan de eerste uitslag. We hadden besloten een vervolgonderzoek te laten plaatsvinden eind september begin oktober en dan alsnog onze mogelijkheden te gaan bekijken. Uitslag 3e onderzoek: enige verbetering. De behandelen arts had ons IVF/ICSI aangeraden, de meeste kans van slagen, maar zeker niet pijnloos, zowel in lichaamelijke als geestelijke zin. We hebben toen gevraagd of we ook niet voor IUI inaanmerking konden komen... Gelukkig na veel 5-en en 6-en mochten we het proberen. nu als voor de tweede poging vanmiddag in het ziekenhuis geweest. We hadden niet zo'n goed gevoel over ons en het gevoel komt uit, de kwaliteit was niet erg goed, maar ach jullie zijn er toch dus,.... insemineren maar...... We vragen ons af of andere mensen dit ook wel eens meegemaakt hebben? Zijn er ziekenhuizen die ook in het weekeind open zijn? die van ons is gesloten! en ja zelfs vanaf 23 dec tot en met 10 janauri gesloten.... het zal je maar gebeuren!!!

Hallo joost en susanne,

Ik had al gereageerd op jullie berichtje.Maar schijnbaar werkt het forum weer niet zo geweldig...
Maar bij ons is de fertiliteitskliniek ook gesloten ivm kerst en oud en nieuw.
Dus wij balen ook ontzettend kunnen nu ook pas in jan terecht.Wij pas eind jan
ik moet eerst mijn volgende ongi afwachten.Nou heel veel sterkte ik hoop nog wat van jullie te horen.groetjes martine

Hoi,

Ik wil jullie even heel veel sterkte wensen de komende tijd. Hopelijk heeft 2005 veel goeds voor ons in petto!
Ik ben vandaag met de 2e kuur Clomid begonnen. Net als bij jullie zit de fertiliteitskliniek bij ons 2 weken dicht i.v.m. een verhuizing.. Heel erg balen want je wil toch graag verder... Alhoewel.. Die negatieve samenlevingstest spookt nog steeds door mijn hoofd.. dat onderzoek ga ik zeker niet missen!

Veel sterkte. Groetjes F.

Kijk eens op de site van het elisabeth ziekenhuis in tilburg. WWW.fertiliteit.info ik ben erg tevreden over dit ziekenhuis hebben een aparte fertiliteitsafdeling en zijn volgens mij ook in het weekend open>>>>?

Hallo,
nou,dat klinkt wel een beetje als ons verhaal...
zelfde vruchtbaarheidsproblemen,alleen hebben we nog geen kindje. 1x met iui gestart,maar helaas op moment van inseminatie gestopt omdat het zaad zo slecht en te weinig was.
we (mijn man)is nu bijna volledig doorgelicht en in januari hopen we uitslagen te krijgen die positiever zijn. mischien een operatie(ze denken o.a aan een spatader bij de zaadbal) of medicijnen(te weinig hormonen)
ons werd ook ivf icsi aangeraden,maar zijn dus nog niet zover omdat ze gelukkig eerst de oorzaak wilden uitzoeken. hopelijk zit er toch een goede zaadcel bij en vindt hij de juiste weg;je hebt er tenslotte maar 1 nodig!
succes!
gr. petra

Terug
Bovenaan