Balen

Hallo meiden,

Ik moet ff van me afschrijven. Ik heb er zo de balen van dat het allemaal zo lang duurt. Mijn man en ik weten sinds een half jaar dat wij medisch gezien niet op de normale manier zwanger kunnen worden. Toch blijf je onbewust hopen op een wonder. Helemaal als (bijna) iedereen om je heen 'zomaar' zwanger lijkt te zijn. Dan kan ik soms zo boos worden!
Het ligt bij ons aan mijn man, en dat maakt het soms nog moeilijker voor mij. Ik ben gewoon gezond, mischien zou ik wel 'zomaar' zwanger kunnen raken, maar omdat het bij hem allemaal niet goed zit moet ik zo'n rot behandeling doormaken.

Waarom is het allemaal zo oneerlijk??

hallo Joris,

Ik herken wel een beetje wat je schrijft.......... Mensen om mij heen stoppen van de één op de andere dag met de pil en tjop.. "zomaar"zwanger.
Ze weten gewoon niet hoeveel ellende hen bespaard blijft. Ook andere mensen uit onze omgeving, stellen soms van die kwetsende vragen: "Wordt het niet eens tijd om aan kindertjes te beginnen, nu je al 31 bent" Nou dan sta je soms met je mond vol tanden.
Zelf zijn wij ook anderhalf jaar bezig om zwanger te worden. Sinds januari zijn we onder behandeling in het ziekenhuis.

Het zaad van mijn vriend is gelukkig goed, bij mij ligt meer het probleem (mijn zuurgraad en het slijm in de baarmoedermond is niet goed). Maar ik denk dat je niet moet proberen los te laten bij wie het probleem nu ligt en hoe het eventueel anders zou kunnen lopen. Je maakt het jezelf dan zo moeilijk. Je wilt samen aan kindertjes beginnen, dus knok je er ook samen voor. Echt geloof me: het gaat ons allemaal lukken. Gewoon positief blijven denken, al is dat het ene moment makkelijker dan het andere moment.

Heel veel sterkte!       Indy

Hoi

Ook wij lopen in het ziekenhuis en zitten momenteel midden in een icsi behandeling. Ik ben heel blij dat het bestaat ook al is het niet leuk anders hadden we het wel kunnen vergeten. Probeer het los te laten aan wie het ook ligt. Je wilt graag samen kinderen en ga er samen voor. Het is allemaal niet makkelijk.
Bij ons ligt het ook niet aan mij. Toch ben ik in dat opzicht geen moment teleurgesteld geweest. Het had net zo goed aan mij kunnen liggen. Het maakt niet uit aan wie het ligt. Het is gewoon moeilijk dat je samen zo moeilijk kinderen kunt krijgen.
Ga er voor heeel veeel succes. We gaan hier met zijn allen voor het volgende Forum en als je het even niet ziet zitten kom je gewoon hier het helpt echt waar!

groetjes rozemarijn

Terug
Bovenaan