Balen

Gisteren weer ongesteld geworden. Ik baal onzettend. Ik heb een keurige cyclus en we hadden deze maand er ëxtra"aan gewerkt om de kansen te vergroten. Dus toen ik 4 dagen overtijd was, begon ik toch een beetje te hopen. En nu dus toch ongesteld. Eerst 2 keer een miskraam en nu begint mijn cyclus.Het is net of mijn lichaam mij tegenwerkt, alsof het vind dat ik niet meer zwanger moet worden. En ik wordt er soms ook zat van. Soms denk ik dat ik mijn zegeningen moet tellen en het gewoon bij die 2 kleine boefjes moet houden en aan de pil gaan. Maar dan zie ik weer iemand met een dikke buik of een kleintje in de wagen en dan begint het weer te kriebelen.

Hoi,

Ik begrijp precies wat je bedoel. Ik heb dit jaar ook 2 miskramen gehad en heb al 2 gezonde dochters. Mensen zeggen soms tegen me 'wees tevreden met wat je hebt, 2 kinderen is toch genoeg' maar ik ben gewoon nog niet klaar met babies krijgen! Ik wil er echt nog 2 bij. Dus ik ga gewoon door tot ik dat heb, of er echt geen hoop meer is. Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik ben 33 dus ik heb nog wel een paar jaar de tijd. Geef niet op, het gaat echt nog wel lukken. Je 2 gezonde boefjes zijn het bewijs dat je lichaam het kan!

Marijke

Mijn leeftijd is dus volgens velen een van de problemen: ik ben net 41. Ik ben pas met 34 mijn man tegengekomen en kreeg mijn eerste kindje op mijn 35e. Hoewel er tussen de 1e en de 2e 3 jaar verschil zit, was het krijgen van een miskraam helemaal nieuw voor mij. Aan de ene kant vind ik mij zelf nog niet te oud voor een derde, maar nu weet ik het niet zo goed meer. Zelfs mijn ongesteldheid was deze keer niet normaal: nauwelijks bloedverlies gehad en alleen op de donderdagmorgen wat krampen. Aan de andere kant was er een negatieve test, dus ik ben nu bang dat alles betekend dat ik in de overgang begin te komen.

Ja, het is best moeilijk om door te gaan na een miskraam. Wij waren een halfjaar bezig voor onze eerste toen ik zwanger was en een miskraam kreeg. Wij wisten nog niet of het voor ons wel kon en elke menstruatie is dan een kwelling. Maar we zijn na 4 maanden toch weer zwanger geworden en hebben er elke maand super ons best voor gedaan. Dus je best doen betekent niet dat je gelijk weer zwanger bent. probeer weer een beetje vertrouwen in je lichaam te krijgen. Het kan wel, dus dan heb je ook een grote kans dat het wel weer komt.

sterkte, bloempje

Terug
Bovenaan