balen

Ik moet even m'n hart luchten, heb er zo de balen in...
Gisteren op m'n werk een bakje gedaan, gewoon om even gezellig bij te kletsen met collega's en het was mijn leidinggevende zijn laatste werkdag, dus ook om hem gedag te zeggen. Zegt hij, het is goed dat je er bent, want ik wil je toch nog even spreken over je werkdagen straks. Wat je als voorkeur had opgegeven, gaat niet lukken. Ik dacht voorkeur... we hebben daar toch afspraken over gemaakt. Nee ja het is niet te zeggen dat je altijd krijgt wat je wilt, geeft hij als tegen argument. Ik verbaasd, het is al bijna een half jaar geleden dat we hier over gesproken hebben, dat we het eens zijn geworden en dat jij hebt gezegd ik ga het allemaal in orde maken, en nu kom je op je laatste werkdag (in mijn verloftijd) dat het anders wordt, ik heb alles rondom kinderopvang al geregeld, mijn man heeft een vaste dag vrij geregeld op zijn werk... Tja zegt hij, als je het toch anders wil, dan moet je maar in overleg gaan met je nieuwe leidinggevende...
Nou heb er echt de pest in... moet ik opeens vier weken voor de uitgerekende datum nog dingen gaan regelen die ik allang geregeld had.. pff ik heb echt zoiets van dat kan hij toch niet maken en dat stomme werk ook....

Tje*us... dat een klere streek zeg... En wat als je nou niet geweest was vandaag... Dan had ie een briefje in je postvak achter gelaten.... Wat een L*L
Hoop voor je dat je er uit komt met je nieuwe leidinggevende meid!!!

Succes!

Dat is echt niet eerlijk! Zo ga je toch ook niet met elkaar om?!? Als je al een overeenomst had over je werkdagen, dan is die gewoon rechsgeldig hoor, ook als het alleen een mondelinge overeenkomst is. Dus in principe heb je gewoon recht op wat je eerder afesproken hebt. Wel echt super vervelend dat je dat nu nog moet gaan regelen dan...

Weer een sterk staaltje van slecht werkgeverschap tegenover medewerksters die met zwangerschapsverlof zijn...

Heb zelf meegemaakt dat ik na mijn verlof terug kwam en mijn kantoor waar ik al 4 jaar in werkte ineens was opgedoekt. De muur was doorgebroken en ik kon als personeelsfunctionaris en salarisadministrateur op de voorraadadministratie tussen de andere medewerksters gaan zitten met alle vertrouwelijke gegevens waarmee ik werkte... :-(
NIemand die op het idee gekomen was dat dit misschien niet zo netjes was om achter mijn rug om te doen en dat het mijn werk ook niet echt makkelijker maakte omdat de vertrouwelijke omgeving weg was.

Gelukkig heb ik deze zwangerschap en verlofperiode geen werkgever en dat vind ik wel even lekker rustig.
Na mijn bevalling ga ik wel weer op zoek naar werk en dan hopelijk bij een bedrijf dat wat begrip kan opbrengen voor werkende moeders.

Sterkte!
Mariska1973

Terug
Bovenaan