ballonkatheter, wie kan er iets over vertellen???

Spannend, vanmiddag word ik opgenomen in het ziekenhuis en krijg ik ivm. een voorgaande keizersnee een ballonkatheter om de ontsluiting te bevorderen, zodat ze na verloop van tijd de vliezen kunnen breken. Zijn er nog dames die dit kennen en me er nog wat meer over kunnen vertellen? Moet je ervoor in bed blijven, of kun je blijven rondlopen? Is het naar of valt het reuze mee? Gaat het snel of duurt het wel een paar dagen?
Stiekem hoop ik dat het gerommel dat ik deze morgen heb gehad het werk al heeft gedaan zodat de vliezen direct gebroken kunnen worden. Ik had maandag 1 cm ontsluiting, net als de week ervoor. Komende maandag ben ik 41 wk. We zijn er klaar voor, alle vier. Wie weet hier meer van?

ben waarschijnlijk te laat hiermee, ben van het mei-forum. ik ben 11 mei bevallen door inleiding met ballonkatheter, ook omdat ik met de oudste een keizersnede had gehad. het inbrengen viel mij reuze mee, toen ik na een klein uurtje uit bed mocht, moest ik even naar de wc en daar viel de ballon er al uit. had toen 5cm en er werkelijk niks van gevoelt. we zijn begonnen met inleiden om half 9 sochtends, en om half 5 smiddags werd m'n tweede zoon op m'n buik gelegd. het kan dus heel snel gaan, maar de verpleegster zei van tevoren tegen ons dat het wel een hele dag of misschien wel meerdere dagen kon duren voordat er genoeg ontsluiting was. het hangt van je baarmoedermond af, als die er aan toe is gaat het heel snel. succes, maar hopelijk voor je is het al klaar!

Terug
Bovenaan