ballonkatheter

<p>Hee</p><p>zijn er meiden die ervaring hebben met een ballonkatheter? Ik zal deze donderdag krijgen, en word vrijdag ingeleid. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.. </p>

Ik heb een ballonkatheter gehad om de bevalling op te wekken. In de middag geplaatst en eenmaal thuis kreeg ik kramp. Dit ging wel weg, maar s’nachts werden het uiteindelijk toch weeen en is de katheter er uit ‘gevallen’

Ik heb er op vrijdagavond een gekregen om wat ontsluiting te creëren voor het inleiden. Er werd gezegd dat als je voldoende ontsluiting had de katheter eruit zou vallen maar dat gebeurde bij mij niet, terwijl ik wel 4 cm ontsluiting had bij het verwijderen van de katheter. Zegt dus allemaal niks. Het is even gek met zon slangetje tussen je benen maar ik vond het niet vervelend. 

Hier ook een ballon gehad. 
Zaterdagavond geplaatst, (vond dit niet vervelend) s nachts krampjes. Zondag ochtend hebben ze de ballon eruit gehaald had toen 4 cm ontsluiting.  

Ik ben ook ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Vrijdagavond hebben ze hem geplaatst. Ik vond dit niet prettig, probeer goed te ontspannen, dat maakt al een wereld van verschil. En dan heb je de hele nacht zo'n slangetje tussen je benen, beetje gek gevoel haha. De volgende ochtend had ik netjes 3 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken 

Top! Fijn om er iets over te horen van anderen. Ik ben zo zenuwachtig voor alles, zo ken ik mezelf totaal niet! allemaal spanning natuurlijk.. maar ik was wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen. Dank jullie wel

Vrijdagochtend geplaatst en zaterdagochtend 3 cm ontsluiting. Toen het ballonnetje eenmaal zat er niks van gemerkt. Maar het plaatsen vond ik best wel pijnlijk. Gelukkig hoor ik ook dat sommigen dat heel erg mee vonden vallen. Probeer zo goed mogelijk te ontspannen.
Veel succes met de laatste loodjes en geniet vooral nog van de bewegingen in je buik ;-)

Bij mij is het ballonetje s avonds geplaatst, ik vond het niet echt prettig en een beetje pijnlijk. Die nacht moest ik in het ziekenhuis blijven omdat ik de volgende ochtend ingeleid zou worden. Ze zeiden dat het een soort menstruatiepijn zou zijn. Normaal heb ik nooit last van menstruatiepijn maar dat ballonnetje voelde ik wel.... Het voelde constant hard, stijf en kon moeilijk een houding vinden om te slapen. Maar in de ochtend had ik 1cm ontsluiting en werd ik ingeleid. :) 

Terug
Bovenaan