hoihoi, ik ben 11 mei ingeleid dmv ballonkatheter. dit omdat ik bij m'n eerste een keizersnede heb gehad, en mijn gyn het niet vertrouwd vond om in te leiden met hormonen.
als je lichaam er aan toe is, kan het heel snel gaan. ik kreeg sochtends om half 9 de katheter ingebracht, ze doen een eendebek erin, dan doen ze de punt van de katheter in je baarmoedermond, dan word de ballon gevuld met water en trekken ze ballon als het ware je baarmoedermond in. het inbrengen deed geen pijn bij mij, toen de gyn de ballon m'n baarmoedermond in trok, voelde het alsof ik ongesteld moest worden. pijn deed het niet, maar het waren wat vervelende krampen zeg maar. ik moest nog 3 kwartier aan de ctg liggen, en toen ik eraf mocht moest ik even naar de wc. dat was half 10, toen ik op de wc zat, gleed de ballon eruit. ik had 5cm ontsluiting en er niks van gevoeld! uiteindelijk is onze tweede zoon vanaf het inbrengen, na 8 uurtjes geboren.
het kan dus echt heel snel gaan, maar je lichaam moet er echt aan toe zijn. de zuster zei tegen ons, dat het wel de hele dag kon duren voordat de ballon eruit zal vallen, maar het duurde maar een uurtje bij mij.
mijn ervaring dus, geen tot heel weinig pijn bij het inbrengen tot aan het eruit vallen en een vlotte bevalling. laat het lekker op je af komen, het viel mij reuze mee!!
groetjes babbes86 (mei-mama)