ballorig en mexicaanse griep

Hoi dames,

Het uitje naar Ballorig lijkt me heel erg leuk, maar het is daar natuurlijk een broeikas voor het mexicaanse griep virus tussen al die ballen.
Voordat we hadden gehoord van de mexicaanse griep vond ik het er al niet fris, maar ach..... goed voor de weerstand en thuis lekker in bad.
Maar nu denk ik daar toch wat anders over.
Overdrijf ik?
Jasmijn is niet ingeent....

X

Hoi,
Ik weet niet of je overdrijft, dat vind ik het grootste nadeel van een binnenspeeltuin, hoe poetsen ze daar? Zeker idd ballen bak enzo, alle kindjes op sokken of blote voeten!
ikzelf ben een tijdje niet gaan peuterzwemmen omdat de jongste hier ook niet ingeent is, denk wel dat ik volgende week weer ga, de nl kindjes zijn eigenlijk allemaal geent en het is weer flink op zijn retour!
En weerstand bouwen ze hier bij mij wel op, ze spelen veel buiten en bijv in het bos!

Gr MJ

Hoi Trudi,

Zoals ik op het nieuws hoorde vd week is de mex griep er nog wel, maar minder heftig.
Ook zijn er de laatste maand geen dodelijke slachtoffers gevallen. De mex griep is op zijn retour.

Het is ieder voor zich natuurlijk, is snap dat je het eng vind.

Overigens worden de ballen schoongemaakt met een speciale machine, ik weet alleen niet hoe vaak hihi.

Liefs Irene

Hoi Trudi,

tja, ik moet zeggen dat ik me niet zo druk (meer) maak om de mex. griep. Minoux is overigens wel ingeent.
Wat betreft de hygenie: in vakanties en weekenden is het meestal heel druk en dan zal het er, zeker aan het eind van de dag, niet meer spik en span zijn. Maar in niet vakanties, doordeweeeks en 's ochtends vind ik het er (in ieder geval in Houten, waar wij wel eens heen gaan) netjes uit zien.
Op de ballorig site staat dit over hygiene en veiligheid:

Hygiëne
Kinderspeelparadijs Ballorig Houten wordt dagelijks schoongemaakt.

Dit houdt in:

Keuken schoonmaken.
Speelhal stofzuigen.
Tafels en stoelen afnemen.
Buiten vegen.
De toiletten krijgen meerdere keren per dag een schoonmaakbeurt.
In de keukens wordt gewerkt volgens de richtlijnen van het HACCP levensmiddelen controleproces, een proces geïnitieerd door de Europese Unie.

Ook de speeltoestellen ontkomen niet aan een periodieke grondige wasbeurt. De ballen uit de ballenbakken worden met regelmaat gereinigd in een speciale ballenwasmachine.

Veiligheid
De speeltoestellen worden wekelijks en periodiek gecontroleerd op veiligheidsaspecten. Dit gebeurt volgens de richtlijnen van het Liftinstituut.

Er is altijd personeel aanwezig is met een diploma BedrijfsHulpVerlening (BHV) en een diploma Eerste Hulp Bij Ongelukken (EHBO). Dit personeel brengt alle aanwezigen in veiligheid, maakt melding van het ongeval, verleent eerste hulp bij slachtoffers of bestrijdt een beginnende brand totdat professionele hulpverleners aanwezig zijn.

Groetjes, Bianca

Ik maak me daar niet zo druk om. Ook in winkels en op school, kdv, en de speeltuin komen ze mensen tegen. En wat denk je van alle troep op de kinderboerderij, het aaien van dieren die lekker in de mest hebben liggen rollen.
Een beetje weerstand opbouwen is goed, en ik denk dat je het toch niet kan ontlopen.

Hoi,
Ik denk dat er nog veel meer virussen ronddwarrelen, die potentieel ook gevaarlijk zijn. Het RS-virus heerst ook, buikgriep e.d. als je daar steeds naar gaat leven..... kun je geen kant meer op. Onze kinderen gaan naar het kdv... dus misschien ben ik daar ook wat makkelijk in, daarbij zijn ze tegen het MG-virus gevaccineerd.
Groetjes, Noor

Oh ja, volgens mij hoef je nu echt niet meer bang te zijn voor het MG-virus. Je hoort er niks meer over en de meeste kinderen zijn inderdaad gevaccineerd, dus overdracht vindt dan al veel minder snel plaats. Het 'gewone' griepvirus begint ook weer op te komen, dus die kans is reeëler denk ik.

Terug
Bovenaan